Gå til innhold

Kjøp av ny landeveissykkel


ManUtd94

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt å kjøpe ny landeviessykkel i prisklassen mellom 10 og 30 000. Mange jeg kjenner har Specialized, men er det et godt merke?

Jeg er 175 høy men blir sikkert 178 når jeg er utvokst. Er det en størreslen M eller 62-64cm?

Jeg har sett litt på noen merker:

 

Specialized

Scott

BMC

Bianchi

Pinarello

Cervelo

Noen som har noen råd å komme med av noen av disse merkene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv en Scott og er veldig fornøyd med den. Men i prisklassen du skisserer finnes det jo et hav av sykler blant disse merkene. En ting som du må huske på er at det ikke er så mye mer enn rammen som skiller sykler fra forskjellige merker. Gir, bremser og hjul er som regel produsert av andre og er det samme for flere av merkene.

 

Som for det meste her i verden så får du hva du betaler for. Så en sykkel til 30.000 vil være bedre enn en til 10.000. Så det kan nok være lurt å bestemme litt nærmere hvor mye du har lyst å betale.

 

Jeg ville anbefalt å ta noen runder til dine lokale sykkelpushere og se om du finner noe du liker. Drar du til litt mer seriøse butikker vil det som regel også være masse kvalifiserte personer som jobber der som kan hjelpe deg.

 

Når det kommer til hvilken størrelse du trenger så kommer det veldig an på hvilket sykkelmerke du velger.

Lenke til kommentar

30 000 sier du?

 

Hva med å kjøpe en Nakamura Pursuit Build til 20 000? Et meget godt kjøp mener jeg, selv om Pursuit Custom er hakket vassere... og koster dobbelt så mye :roll:

 

 

http://nakamura.no/Ekspert-23.aspx

 

Kjøp en sykkel du selv liker, men husk en ting; prøv sykkelen før du kjøper den! Det er ikke nok med en runde rundt butikken.. det er nemlig ikke vits å kjøpe en landeveissykkel til 20/30 000 hvis kroppen blånekter å sykle på den. Prøv forsjellige modeller og gå for den du likte best.

Lenke til kommentar

Lurte litt på om det var lurest å kjøpe fjorårsmodellen eller brukt. Kan sikkert finne gode bruktsykkler som er en del lavere pris enn utgansprisen.

Viss jeg skal kjøpe fjorårets modell har vanlige butikker slike eller må jeg gå en annen plass?

Lenke til kommentar

De fleste sykkelbutikker vil nok ha noen modeller fra tidligere år. I alle fall i øvre prisklassen. Men samtidig så er det ikke like mye å spare på å handle fjorårets modell her siden så dyre sykler ofte ikke har samme prisfall som standard sykler. Men ta en runde og hør, finner du butikker som sitter inne med sykler de vil bli kvitt så er det alltid mulig å gjøre en god handel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...