Bluetooth Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Hei folkens. I løpet av denne uken skal ny LCD Tv bestilles, og jeg har sett på de to modellene som jeg synes så best ut; nemlig LG 37LH5000 og Samsung LE37B655. Hvilken anbefales evt. andre? http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=104871 , http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=105899 Lenke til kommentar
Bluetooth Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Hei, hvis vi kan hjelpe deg best mulig hadde det vært best om du hadde fortalt oss hva tv'en skal bli brukt til. Spilling, pc, tv, dvd etc ? Lenke til kommentar
Bluetooth Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 Hei, hvis vi kan hjelpe deg best mulig hadde det vært best om du hadde fortalt oss hva tv'en skal bli brukt til. Spilling, pc, tv, dvd etc ? Takk for svar. TVen skal brukes til å se på TV og filmer. Ikke spilling. Vil allikevel ha best mulig bilde. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) LG med 200hz motion drive er nok å foretrekke. I det minste om du er opptatt av bevegelse. Både Samsung og LG lager veldig gode tv-er. Når det er sagt så er Plasma langt bedre til film og tv... Endret 6. mai 2009 av Bava Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Enig med Bava, jeg ville trudd at plasma hadde passet deg best jeg og. Men som sagt så er begge de to tv'ene du hadde link til veldig gode tv'er. Jeg syns Samsungen ser litt bedre ut, men på spesifikasjonene virker LG'en litt bedre. Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Samsung har digitalmottaker for Riks-Tv, noe LG ikke har. Er det relevant for deg så ville jeg valgt Samsungen, hvis ikke ville jeg nok valgt LG. Men helt egentlig så tror jeg at jeg ville ventet 3-4 uker med å kjøpe TV. Sommerkampanjene pleier jo å rulle ut 1.juni og da er det helt sikkert endel gode kjøp å få gjort på flatskjermer. Lenke til kommentar
Bluetooth Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Takker for svar. Så det som avgjør kvaliteten er den dynamiske kostrasten og ms? Endret 8. mai 2009 av Bluetooth Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Den dynamiske kontrasten avgjør ikke stort siden det ikke finnes noen standard måleform for dette. Når det gjelder skjermenes responstid så er den stort sett på 8ms på en LCD. Derfor bør man ha en skjerm med 100 eller 200hz slik at det kompenserer for den hakkingen responstiden gir. Sortnivået derimot er meget viktig. Et skikkelig sortnivå gir større dybdefølelse og ikke minst en bedre fargebalanse. Lenke til kommentar
Bluetooth Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Den dynamiske kontrasten avgjør ikke stort siden det ikke finnes noen standard måleform for dette. Når det gjelder skjermenes responstid så er den stort sett på 8ms på en LCD. Derfor bør man ha en skjerm med 100 eller 200hz slik at det kompenserer for den hakkingen responstiden gir. Sortnivået derimot er meget viktig. Et skikkelig sortnivå gir større dybdefølelse og ikke minst en bedre fargebalanse. Ok. takk for forklaring! Hva synes du om de TVene jeg har foreslått? EDIT: Ser jo at du allerede har svart! Takker Endret 8. mai 2009 av Bluetooth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå