Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil -scam eller seriøs selger?


Anbefalte innlegg

Fant en bil på finn.no i går. Bilen ser pen ut og prisen var god, nesten for god, men kanskje ikke egentlig.

 

Sendte en melding på den, fikk en e-post tilbake i dag.

 

Hello,

 

I am sorry that I am not writing You in Norwegian language because I do not speak it very well and it is better to write in English. If You are having problems understanding my message, don't hesitate to contact me but I hope the details I am giving will be easily understood.

 

The car is in great working condition, has no scratches or dents, never been involved in any kind of accidents. The car interior is impeccable ( I do not smoke ). The engine works perfectly. I can ensure You that the car is full operational. You can also see in the photos I have posted that the car is in perfect condition.

I bought this car from Norway at the same time when I bought a holiday house there. Due to some financial problems I am having I had to sell the holiday house a few weeks ago. I did not manage to sell the car too when I sold the house because I did not have a lot of time at my disposal so I decided to take the car with me in England and try to sell it here in England. At this time the car is located in Manchester, United Kingdom same place where me and my family live.

I have tried to sell it in here, but it is very difficult to sell it due to the fact that it has the steering wheel on the left side ( in England the cars have the steering wheel on the right side ). I also tried to sell it to a local dealer but the price that they are offering to me is too low. I have decided to sell the car to a Norwegian person because the car is still registered in Norway and has Norwegian papers ( Norwegian plate number and also Norwegian certificate which means in case we will close the deal, You won't have to pay any import taxes). The car has all the Norwegian taxes paid and there is no debt on the car.

 

As I am very busy with my new work contract ( I am a construction engineer ) I can not come to Norway to sell the car there, I prefer to sell the car at a lower price then the market price and close the deal one of the following ways:

1- The first option would be through a transport company ( they will transport the car and also handle the money / a company that ensures safety for buyer and seller at the same time ). After consulting with some friends, it seems that this is the best way to complete an Internet transaction. The name of the transport company that I prefer to use is Royal Logistics. This is one of the largest transport companies in Europe and they deliver the product directly to buyer's address. The services that they are providing are very safe for both of us. Using this type of company will give You the chance to inspect the car before I receive the payment for it. Through this company it will take 5 business days to have the car delivered to Norway and the car will come with 10 Days Return policy ( In case the car won't meet your conditions You have the right to return it without paying any taxes and your money will be refunded to You immediately).

2- The second option is for You to come to Manchester, United Kingdom and complete the transaction in person by paying cash.

 

That's all I can say for the moment, but if You are interested in having more information about the transaction or the car I would be glad to reply with more information.

If You are interested in buying the car, the total price including the transport taxes to Norway country and also the transfer of the propriety onto your name is 150.000 NOK

Here You have my contact information:

 

Bjorn Bakke

35 Swinton Hall Road

Swinton Manchester M27 4BL

United Kingdom

Contact Phone: +44 (703) 1 834 834

 

Best Regards from England!

 

Klarer heller ikke å oppdrive noen rask informasjon om transport selskapet han ønsker å bruke Royal Logistics, så det blir nok ingen handel. Spørsmålet, er dette en scam eller ikke...

 

 

fant noe

http://www.royallogisticsintl.com

 

Cairo basert selskap?

Endret av vargaz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Av ren nysgjerrighet: Hvorfor er dette scam folkens? Hva er det jeg ser som dere ikke ser? Okei, han skriver på engelsk, han har ikke mulighet til å komme til Norge etc...men hva er det slående i det han skriver som stempler han som en svindler?

 

Akkurat den mailen er jo ikke noe åpenbart svindelforsøk, i den forstand at han ikke ber om noen penger - ennå. Men at "Bjorn Bakke" ikke kan skrive norsk, og har kontaktadresse til en fotballpub i Manchester burde få de fleste varsellamper til å blinke.

Lenke til kommentar
Av ren nysgjerrighet: Hvorfor er dette scam folkens? Hva er det jeg ser som dere ikke ser? Okei, han skriver på engelsk, han har ikke mulighet til å komme til Norge etc...men hva er det slående i det han skriver som stempler han som en svindler?
Derfor:
Jeg har da sett en akkurat lik tekst på dette forumet for en tid tilbake.. nøyaktig samme greia :)
Google første avsnitt og finn dette!

Happy shopping. :)

 

 

Jeg har med andre ord sett det flere ganger før.

Lenke til kommentar

Okei okei! Nå visste jeg ikke at dette var en tekst som var blitt postet før men! Det virket bare som dere alle var så skråsikre før svindleren hadde nevnt penger, så jeg begynte å lure. Sier dermed ikke at jeg tok det som god fisk, men jeg kunne ihvertfall ikke si fra mitt ståsted at dette var "99.9% scam!"

Lenke til kommentar

Bjørn Bakke snakker ikke norsk :D Slik jeg tolker det, så finnes det en Bjørn Bakke i norge med akkurat samma bilen, som over hodet ikke har tenkt å selge. "Kameraten" din har en klin lik bil hvor han har satt på samma skilta, har samma papirene, å dermed har bilen "papirene i orden" fordi den virkelige bjørn bakke har betalt alt av avgifter på sin egen bil. Finnes med andre ord TO biler med samma registreringsnummer. Så du kan betale og hente bilen med falske papirer før du nødvendigvis oppdager at det er svindel. Men da er jo bjOrn bakke forsvinni, å verken han eller penga ser du noen gang igjen. Er i allefall en godt brukt metode å kjøpe bil i utlandet på.

 

Var jeg deg, ville jeg brukt registreringsnummeret å spora opp den virkelige Bjørn Bakke, for å høre hva han hadde å si.

Lenke til kommentar

Rimelig åpenbart for min del at dette er en typisk scam.

 

Han snakker aldri om akkurat den bilen du vil ha, dette er fordi slike scams skjer med mange forskjellige produkter, biler i dette tilfellet.

 

Han snakker engelsk, da skal man starte å tvile.

 

Han heter Bjørn Bakke og kan ikke Norsk.

 

Verken han eller bilen er i Norge, da skal man bare gi opp med en gang.

Lenke til kommentar
Rimelig åpenbart for min del at dette er en typisk scam.

 

Han snakker aldri om akkurat den bilen du vil ha, dette er fordi slike scams skjer med mange forskjellige produkter, biler i dette tilfellet.

 

Han snakker engelsk, da skal man starte å tvile.

 

Han heter Bjørn Bakke og kan ikke Norsk.

 

Verken han eller bilen er i Norge, da skal man bare gi opp med en gang.

Et annet viktig poeng er at han har kjøpt en bil i Norge med masse morsomme avgifter, og siden OP ser på den er det sikkert en dyr bil hvor omtrent 50% av prisen har havnet hos staten.

Denne bilen tar han med til England hvor de knapt nok har en eneste bilavgift fordi han har dårlig råd. Det er bare å sammenligne nyprisen på biler med store motorer. INGEN vil prøve å selge disse utenfor Norge etter at det er betalt norske avgifter på de. Eneste unntaket er vel rene samleobjekter men der vil ofte engangsavgiften uansett være en liten del av prisen.

 

Cobos

Lenke til kommentar
Læreren min på ungdomsskolen heter bjørn bakke... Klarer bare ikke å slutte å tenke på at det kunne vært han nå :!:

 

Flåtestad? :p Selv syns jeg ikke at det var så lett å se at dette var scam - Men nå er jo jeg meget naiv og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...