iver89 Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Har bruk for maaaange lysdioder, og tenkte at jeg da skulle kjøpe meg 100 stk, slik at jeg har noen ekstra, pluss at jeg får rabbatt. Det jeg lurte på var, er disse LEDsene her noe fine? Dvs, lyser de bra? De har følgende spesifikasjoner: farge: rød volt: 1,7 mA: 30 mcd: 400 Våglängd nm: 660 (hva nå enn det har å si) Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Joa, er vell fine de.. ikke for intense heller! =) 400mcd! Lenke til kommentar
Aerocker Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Våglängd nm: 660 (hva nå enn det har å si) Våglängd er tydeligvis det geniale svenske ordet for bølgelengde. Det røde lyset fra diodene har en bølgelengde på 660 nanometer Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Et par ting til som har betydning: Diffus eller klar - klar er bra hvis du skal lyse opp noe, diffus er best når du skal se direkte på LEDen. Strålevinkel - skal du se om en indikator er på samme hvor du er så må du velge stor vinkel. Skal det være belysning på en liten plass så bruker du liten vinkel. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 1. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2003 Stråler disse LEDene for mye til bruk som indikasjonsleds? Trenger både noen LEDs til opplysning, og noen til indikering. Og holder de til bruk i et GlowPad lignende prosjekt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå