Gå til innhold

Prob med cpu eller vifte

Anbefalte innlegg

Jeg har to cpu'r en xp 1300 og en xp 2200.. problemet er at når jeg bruker xp2200 skrur pcn seg av under load av os. Kan det være fordi vifta ikke er sterk nokk? (silent twin). kan det være fordi xp2200 blir for varm? det rare er at når jeg kjører xp1300 så er cpu på 85 grader og jeg får starta opp uten problem men xp2200 er på en 50 og stigende.. jeg får ikke sett hvor langt opp den stiger pga pc skrur seg av.. :shrug: Noen som har noen ideer? tenkte på å kjøpe thermal take volcano 11 men om det er xp2200 som er gåen hjelper jo ikke det.. skal ha ny vifte uansett da men.. 85 grader er litt for gale :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv en mist silent twin kjøler til en XP 2400, og har ennå ikke hatt problemer med temperaturen. Ligger på rundt 42 grader celcius idle. Har du montert kjøleren riktig, med goop/kjølepasta?. Det er veldig viktig at det ikke er noe mellomrom mellom kjøler og cpu, derfor goop.

Lenke til kommentar

Jeg har også AMD XP2200 og MIST Silent Twin. Avhengig av kabinettvifter, ligger CPU temp på mitt ASUS hovedkort på 40 til 50 grader. Ved load (Sisoft Sandra burn in), så stiger CPU temp kun 4 til 6 grader.

Det må være noe galt med monteringen din, eller ev. med temperaturavleseren på hovedkortet. 85 grader er helt vilt. Jeg kunne ha foreslått å teste med kabinettdøren åpen, men den endrer ikke så mye på saken.

Har du noen alarm/shutoff som du kan styre fra bios?

Lenke til kommentar

Jeg har kabinett døra åpen allerde:( riktig montert og alt.. har hatt amd cpu nå i snart 4 år og vet hvordan de skal "håndteres" aldri opplevd en så jævli temp før.. men ingenting som tyder på at xp2200 er gåen da siden pc bare skrur seg av under load av xp.. ? trenger bare ny vifte da?

Lenke til kommentar

Jeg har kabinett døra åpen allerde:( riktig montert og goop.. har hatt amd cpu nå i snart 4 år og vet hvordan de skal "håndteres" aldri opplevd en så jævli temp før.. men ingenting som tyder på at xp2200 er gåen da siden pc bare skrur seg av under load av xp.. ? trenger bare ny vifte da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...