Niks Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Jeg trenger hydrogenperoksid (H2O2) og natriumjodid (NaI) til et... skoleprosjekt . Så jeg lurte på hvor man kunne få kjøpt det. Jeg har undersøkt litt og det kan vel kjøpes på apoteket, men er dette reseptfritt? og går det eventuelt an å bestille over nettet, eller kjøpe i noen andre butikker? Takker for alle svar Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Siden det er et skoleprosjekt så kan du nok få skolen til å besteille det her for deg: http://kptnaturfag.no/ Lenke til kommentar
Niks Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 Vel, det er ikke et prosjekt i sammenheng med skolen, men mer et prosjekt jeg skal gjennomføre på skolen Her er hva jeg har planer om å gjøre: Lenke til kommentar
Special P Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 HAHAHA Har du tenkt til å gjøre det? Slike ting pleier vanligvis å gjøre lærerne en smule sinte og det får sikkert en del følger for deg, men husk å filme det da slik at vi her inne kan se filmen og le av deg når du må ta konsekvensene... Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Ta en titt på www.ebay.co.uk, det ligger sikkert en del slikt ute der. Lenke til kommentar
Niks Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 HAHAHA Har du tenkt til å gjøre det? Slike ting pleier vanligvis å gjøre lærerne en smule sinte og det får sikkert en del følger for deg, men husk å filme det da slik at vi her inne kan se filmen og le av deg når du må ta konsekvensene... Dette er siste året mitt på denne skolen, så jeg tenkte jeg måtte finne på noe gøy . Om lærerne blir sinte er det deres problem, for jeg har ingen planer om å bli tatt , og det er ganske uskyldig moro. Eneste resultat er at noen får enn stor vaskejobb. Skal se om jeg, eller noen andre, klarer å få filmet det... Lenke til kommentar
Special P Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 HAHAHA Har du tenkt til å gjøre det? Slike ting pleier vanligvis å gjøre lærerne en smule sinte og det får sikkert en del følger for deg, men husk å filme det da slik at vi her inne kan se filmen og le av deg når du må ta konsekvensene... Dette er siste året mitt på denne skolen, så jeg tenkte jeg måtte finne på noe gøy . Om lærerne blir sinte er det deres problem, for jeg har ingen planer om å bli tatt , og det er ganske uskyldig moro. Eneste resultat er at noen får enn stor vaskejobb. Skal se om jeg, eller noen andre, klarer å få filmet det... Det optimale hadde vært vist du hadde gjort det på en do som bare lærerne bruker Hadde vært så priceless å se en eller annen fortomset lærer komme ut av badet med 2 meter skum i helene.. Dersom det bare er vanlig skum så er vell dette bare litt uskyldig moro og burde ikke få så masse konsekvenser dersom/når du blir tatt Ps: du må lage litt større blanding enn han på videoen da. Han har jo bare en liten dæsj av hver del, du må jo ha en god liter av hver Lenke til kommentar
Niks Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 Skal se hva jeg får til Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Husk at hydrogenperoksid er sterkt oksiderende og kan være skadelig på hudvev. Lenke til kommentar
Niks Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 Takk for tipset , skal være litt forsiktig. Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Det der gjorde kjemilæreren min her om dagen. ^^ Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Haha, konge ide! Du går vell ikke på elvebakken? Hadde likt å sett det Lenke til kommentar
TotalVarsling Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 så fann du ut var man kunde köpa det,? hydrogenperoksid får man i alla fall tag på hoss vilken frisör som hellst Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) Hydrogenperoksid får du tak i på apotek, men den er bare 3% og selges som en slags munnskyllevann. Apoteket kan også bestille 10% til deg. Ellers får du kjøpt det gjennom kjemiforretninger, men da som oftest bare flere titalls liter av gangen. En siste mulighet er å gå i farvehandelen og se etter Faxe blekelut type 2. Denne inneholder minst 30% peroksid (33-35% antageligvis). Faren er imidlertid at det er andre stoffer i det også, som for eksempel ekte lut (NaOH), og det etser. Jeg anbefaler likevel ikke at du leker med dette, for om noen skulle få det på seg, aller verst i øynene, kan det gi store skader. Edit: Angående å få tak i det hos frisør. Det har jeg forsøkt uten hell. De bruker det til å bleke hår med (hydrogenperoksid brukes som oftest til bleking), men ingen av de frisørene jeg var hos hadde denne typen. Jeg var til og med på hennes og maurits og leste meg gjennom en hel del innholdsfortegnelser på hårblekemiddel. Endret 12. mai 2009 av Barcarolle Lenke til kommentar
Driftsleder Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Du må også være forsiktig med at jod setter flekker etter reaksjonen, og dette kan være vanskelig å vaske av. (hvis du blir tatt) Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Finnes det noe man kan blande i doen som lager røyk?. Lenke til kommentar
Driftsleder Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Finnes det noe man kan blande i doen som lager røyk?. Kaliumpermanganat og glycerol. Ikke prøv det, doen vil brenne opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå