Gå til innhold

Kjøpe Hydrogenperoksid og natriumjodid, hvor?

Niks

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hydrogenperoksid (H2O2) og natriumjodid (NaI) til et... skoleprosjekt :p . Så jeg lurte på hvor man kunne få kjøpt det. Jeg har undersøkt litt og det kan vel kjøpes på apoteket, men er dette reseptfritt? og går det eventuelt an å bestille over nettet, eller kjøpe i noen andre butikker?

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HAHAHA

Har du tenkt til å gjøre det? Slike ting pleier vanligvis å gjøre lærerne en smule sinte og det får sikkert en del følger for deg, men husk å filme det da slik at vi her inne kan se filmen og le av deg når du må ta konsekvensene... :p

Lenke til kommentar
HAHAHA

Har du tenkt til å gjøre det? Slike ting pleier vanligvis å gjøre lærerne en smule sinte og det får sikkert en del følger for deg, men husk å filme det da slik at vi her inne kan se filmen og le av deg når du må ta konsekvensene... :p

Dette er siste året mitt på denne skolen, så jeg tenkte jeg måtte finne på noe gøy :D . Om lærerne blir sinte er det deres problem, for jeg har ingen planer om å bli tatt :p , og det er ganske uskyldig moro. Eneste resultat er at noen får enn stor vaskejobb. Skal se om jeg, eller noen andre, klarer å få filmet det...

Lenke til kommentar
HAHAHA

Dette er siste året mitt på denne skolen, så jeg tenkte jeg måtte finne på noe gøy :D . Om lærerne blir sinte er det deres problem, for jeg har ingen planer om å bli tatt :p , og det er ganske uskyldig moro. Eneste resultat er at noen får enn stor vaskejobb. Skal se om jeg, eller noen andre, klarer å få filmet det...

Det optimale hadde vært vist du hadde gjort det på en do som bare lærerne bruker :p Hadde vært så priceless å se en eller annen fortomset lærer komme ut av badet med 2 meter skum i helene.. :D

Dersom det bare er vanlig skum så er vell dette bare litt uskyldig moro og burde ikke få så masse konsekvenser dersom/når du blir tatt :p

Ps: du må lage litt større blanding enn han på videoen da. Han har jo bare en liten dæsj av hver del, du må jo ha en god liter av hver :p

Lenke til kommentar

Hydrogenperoksid får du tak i på apotek, men den er bare 3% og selges som en slags munnskyllevann. Apoteket kan også bestille 10% til deg.

Ellers får du kjøpt det gjennom kjemiforretninger, men da som oftest bare flere titalls liter av gangen.

En siste mulighet er å gå i farvehandelen og se etter Faxe blekelut type 2. Denne inneholder minst 30% peroksid (33-35% antageligvis). Faren er imidlertid at det er andre stoffer i det også, som for eksempel ekte lut (NaOH), og det etser.

Jeg anbefaler likevel ikke at du leker med dette, for om noen skulle få det på seg, aller verst i øynene, kan det gi store skader.

Edit:

Angående å få tak i det hos frisør. Det har jeg forsøkt uten hell. De bruker det til å bleke hår med (hydrogenperoksid brukes som oftest til bleking), men ingen av de frisørene jeg var hos hadde denne typen. Jeg var til og med på hennes og maurits og leste meg gjennom en hel del innholdsfortegnelser på hårblekemiddel.

Endret av Barcarolle
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...