Gå til innhold

[Løst]Støping av plast hjemme

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og en venn av meg skal prøve å lage en hjemmebygget radiostyrt båt.

Vi trenger da flere deler i plastikk, blant annet selve båten (hul inni og ganske stor), ror, kanskje propell og lignene.

Vi tenkte å lage selve formene i gips, men er usikkre på hvilken plast-type vi skal bruke, og hvordan man skal smelte den. Ingen av oss har noe som helst peil innenfor plast og støping, og trenger hjelp med dette. Vi tenkte først på å smelte forskjellig plast, som brusflasker og lignene, men det virker som en upraktisk måte. Noen ideer?

PS. Dette skal jo være til en båt, så det må tåle en del.

Vi kan jo selvfølgelig støpe den i et plaststøperi, men jeg ser for meg skyhøye priser for det.

Endret av audun0197
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støping i plast hjemme er noe jeg tror du bare kan glemme. Dette er altfor dyrt og krever mye dyrt utstyr for å få til skikkelig. Hvor stor båt er det vi snakker om? Det vanligste er vel å bruke materialer som ferdige plastplater, balsa osv til å bygge båten fra grunn av.

Endret av Mytola
Lenke til kommentar

plastfiber skulle vell funker bra, men det er jo litt tungre og det går ikke serlig godt i lag med stiener.. om man skulle "treffe på" noen..

kan væll bli litt vanskelig å lage skråget med plastplater? kan jo varme opp og bøy til, men er litt usikker på resultatet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...