Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Krav på pause, VGS.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi har pause mellom timene, men det er ikke alle gangene vi får pause under en 90. minutter med undervisning.. Derfor lurte jeg på om det står ett eller annet sted slik at jeg kan ta det opp med lærerne?

Men vi har pause mellom timene, samt et 'storefri' på 30 eller 60 min..

Lenke til kommentar

Du har vel ikke krav på pause i de 90 minuttene. I arbeidslivet er det enda mindre pauser...

Mange ganger jeg har jobbet fra 8-16 eller 16-23 uten pause. Ganske frivillig også da, er ikke så veldig vanskelig egentlig.

Endret av Sodd Ball
Lenke til kommentar

I arbeidslivet skal du i teorien ha 5 min pause pr 60 min arbeid, eller 30 minutter dersom du jobber 5,5 timer eller mer. Eller, slik er det hvertfall der jeg jobber, dog usikker på om det står skrevet noe sted.

Lenke til kommentar
I arbeidslivet skal du i teorien ha 5 min pause pr 60 min arbeid, eller 30 minutter dersom du jobber 5,5 timer eller mer. Eller, slik er det hvertfall der jeg jobber, dog usikker på om det står skrevet noe sted.

ja, men det er ikke vanlig å ta en "femminutter" hver time :roll:

vist flære i klassen ønsker det skulle det ikke være noe problem å få 5 min i midten av timen og heller legge til 5 på slutten?

vi har i teorien 5 min etter 45 min, men dette bestemmer klassen/lærer som regel ut i fra hvilken steminge det er. når man er 14-stk. på et lite rom pleier vi ha 5 min i etter 45 min. men når vi har parksis eller er i et større rom pleier vi heller å avslutte timen 5 min før.

gåt på elektro vg1, btw.

Lenke til kommentar
Du har vel ikke krav på pause i de 90 minuttene. I arbeidslivet er det enda mindre pauser...

Mange ganger jeg har jobbet fra 8-16 eller 16-23 uten pause. Ganske frivillig også da, er ikke så veldig vanskelig egentlig.

Stor forskjell på å sitte på skulebenken og skulle ta til seg ny lærdom, og å vere i arbeid. To ganske ulike måtar du brukar hjernen din på.

Prøv å sitte i samanhengande forelesning i åtte timar og fortell meg ærlig etterpå at du fekk med deg noko særlig etter den første timen. Lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Stor forskjell på å sitte på skulebenken og skulle ta til seg ny lærdom, og å vere i arbeid. To ganske ulike måtar du brukar hjernen din på.

Prøv å sitte i samanhengande forelesning i åtte timar og fortell meg ærlig etterpå at du fekk med deg noko særlig etter den første timen. Lykke til! ;)

Sant nok...

Likevel, en pause nå og da er ikke noen stor ting å miste.

Men krav er krav.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...