Gjest LikerIkkeTannleger Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Hei. Jeg har nettopp vært hos tannlegen og hadde 2 hull. Jeg fikk med meg at ene var "Karies 3" men ikke noe annet. Nå har jeg ikke hatt hull på 8 år og kjenner at angsten for å borre kommer tilbake. HAdde en utrolig ubehagelig opplevelse hos tannlegen som barn og frykten for at noen skal holde på å makke nede i kjeften min kommer sigende inn på meg igjen. Sånn sett har jeg veldig høg smerteterske.. kan stå imot en del smerte, jeg kan tat tatoveringer uten å være spesielt engstelig, men når det kommer til tannleger så er jeg helt på tryne. Er det noen som har gode tips? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 du kan jo få bedøvelse, og eller er det eneste rådet å pusse tennene to ganger om dagen Lenke til kommentar
Gjest LikerIkkeTannleger Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 du kan jo få bedøvelse, og eller er det eneste rådet å pusse tennene to ganger om dagen Jeg bruker å pusse 2 ganger for dag, morgen og kveld.. men har vært passe sløv egentlig med tanke på etter fyll, overnattinger og spesielt den sovinga på dagen.. Lenke til kommentar
Angua Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 gå til tannlegen ofte! etter regulering og tannlegebesøk en gang i måneden i tre år er jeg aldri redd lenger. hvis du ikke gjør det til noe spesielt, er det ikke noe stress Lenke til kommentar
haarod Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Du har jo de som venter så lenge med å gå til tannlegen at tennene deres blir helt fucked. Da får de ofte full narkose før tannlegen går i gang. Så kanskje det er en mulighet? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Først av alt: Finn ein god tannlege du kan stole på og føler deg trygg med. Det har veldig mykje å sei. Eg har aldri hatt direkte skrekk, men aldri vore noko glad i tannlegar. Det endra seg for ei tid tilbake når eg fant ut at eg skulle ta tannpleie på alvor. Det var lett å droppe den om det var seint på kveld og gløyme om morgonen, tanntråd brukte eg sporadisk. Kjøpte elektrisk tannkost og tanntrådhaldar. Eg har pussa to gonger om dagen og brukt tanntråd mellom alle tenner kvar dag sidan oktober sist år. I staden for at tannlegebesøket er negativt ser eg fram til timen for å finne ut om eg gjer ein god nok jobb. Eg kutta samtidig kraftig ned på inntaket av brus og drikk aldri brus, juice eller liknande seinare enn ein time før eg skal pusse. Så, finn ein god tannlege og bli engasjert i tannpleien, då blir det mykje lettare. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Gå til legen din å få utskrevet noen berolignende piller a la Sobril eller Valium/Stesolid. Det skrives ofte ut til folk med akutt tannlegeskrekk. Lenke til kommentar
Antania Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Ville vel bedt om bedøvelse dersom du skal borre, merker ingenting. Du kan også hos enkelte tannleger få lystgass dersom du har tannlegeskrekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå