Baabaaaosii Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Hei folkens! Er det slik at dagens russ står fritt til å velge sin egen farge på russedressen? TT Endret 5. mai 2009 av Trultepjaeff Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Man får vel som regel fargen på buksen etter hvilken linje man går? Rød og blå er allmen så vidt jeg husker. Så blir de delt opp igjen etter hvilke valg de har gjort på allmen. Natrich Lenke til kommentar
decophly Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Er du ikke blå viss du har hatt en "vanskeligere" matematikk, og rød resten? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 I år kan du velge selv, men de fleste bruker faren som er tilegent linja de går. Dvs. sort for yrkesfag, rød for allmen og blå for økonomirettning (usikker på hva det heter) tror jeg. Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Jeg går dataelektronikk, og jeg er rødruss. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Rødruss er de som går studiespesialisering, blå er de som har økomiske fag, svart er yrkesfag(alle de som har lærlingetid) mens grønn er de som går landbruksfag. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Trur man kan velge med de riktige fargene er nevnt over. Hadde noen russ i klassen på IKT, de valgte rød bortsett fra 1, selvom de gikk yrkesfag og ikke studiespesialiserende. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Rødruss er de som går studiespesialisering, blå er de som har økomiske fag, svart er yrkesfag(alle de som har lærlingetid) mens grønn er de som går landbruksfag. Grønn er ikke lengre. Svart har tatt over. Går selv fiske og fangst. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Rødruss er de som går studiespesialisering, blå er de som har økomiske fag, svart er yrkesfag(alle de som har lærlingetid) mens grønn er de som går landbruksfag. Studiespesialiserende deler seg inn i Realfag, Språk, Økonomi & Samfunn og formgiving, stort sett. Kilde Hvem får hvilken farge? Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Er vel egentlig rød og blå russ som er orginale, rød er for allmen påbygg og blå er for allmen økonomi. EDIT: Oh kontorstol hadde vist svart på det uten at jeg så det Natrich Endret 5. mai 2009 av Natrich Lenke til kommentar
mortenandre Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Jeg går vg3 automasjon og alle i klassen er rødruss, slik har det alltid våre, trur jeg. Burde vel i grunnen våre svart eller? Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Jeg går vg3 automasjon og alle i klassen er rødruss, slik har det alltid våre, trur jeg. Burde vel i grunnen våre svart eller? Mener å huske at alle de som ikke går allmen er/skal være svartruss, men nå som det er fritt så spiller vel ikke det noen rolle mer? Natrich Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 er ikke... rød= almen blå= helselinja svart= yrkesfaglig og elektro ????? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Helselinja er svart, med mindre de går 3 år. Edit: Men som sagt, i år kan du velge farge selv. Endret 5. mai 2009 av Kontorstol Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Er vel slik at du kan ha halve buksa hver vis du har gått 2 år på yrkesfag og deretter påbygg, hørt noe om dette... Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Blå er økonomi. Svart er egentlig yrkesfag, men som sagt tidligere så er jeg rød russ, og jeg går yrkesfag... Så er litt smak og behag Lenke til kommentar
Johnny Ointment Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Å kunne velge russefarge er jo helt bort i natta, spør du meg. Fargen representerer jo studielinja. Opprinnelig var det slik: Rød = Almenne fag Blå = Handel og kontor Grønn = Landbrukskole Sort er noe som er kommet i ettertid (grunnet misunnelse?) og blir/ble brukt blandt yrkesfagene. Til å begynne med var kravet 3 år yrkesskole for å bli svartruss, nå holder det vel med knappe 2 år? Noen steder eksisterer også fremdeles Oransje"russ", som er avsluttet grunnskole. Endret 5. mai 2009 av Mitth'raw'nuruodo Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Sort er noe som er kommet i ettertid (grunnet misunnelse?) og blir/ble brukt blandt yrkesfagene. Til å begynne med var kravet 3 år yrkesskole for å bli svartruss, nå holder det vel med knappe 2 år? Er det ikke rød/blå russ som er de orginale? Grønn russ er vel like mye misunnelse? Natrich Endret 5. mai 2009 av Natrich Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Å kunne velge russefarge er jo helt bort i natta, spør du meg.Fargen representerer jo studielinja. Opprinnelig var det slik: Rød = Almenne fag Blå = Handel og kontor Grønn = Landbrukskole Sort er noe som er kommet i ettertid (grunnet misunnelse?) og blir/ble brukt blandt yrkesfagene. Til å begynne med var kravet 3 år yrkesskole for å bli svartruss, nå holder det vel med knappe 2 år? Noen steder eksisterer også fremdeles Oransje"russ", som er avsluttet grunnskole. Som sagt, grønn blir ikke brukt lengre. Lenke til kommentar
Johnny Ointment Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Sort er noe som er kommet i ettertid (grunnet misunnelse?) og blir/ble brukt blandt yrkesfagene. Til å begynne med var kravet 3 år yrkesskole for å bli svartruss, nå holder det vel med knappe 2 år?Er det ikke rød/blå russ som er de orginale? Grønn russ er vel like mye misunnelse? Natrich Nå er jeg ikke 100% sikker på når Grønnruss oppstod, men mener å huske at de har eksistert siden 60-70 tallet, om ikke lenger.Oransjeruss eksisterte ihvertfall så tidlig som 50 tallet. Hvem er misunnelig? Tja, Blå kom jo etter Rød, så da er det vel egentlig bare Rød som er ekte russ da, eller? Som sagt, grønn blir ikke brukt lengre. Hva har det med saken å gjøre? Kravet var fullført 3 årig skolegang og artium for å kunne kalle seg russ, noe en kan si om de aller færreste av "russen" i dag, uansett farge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg