Gå til innhold

Hjelp til å velge bærbar pc? ca 8000 kr


Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg en ny bærbar, og etter litt søk tenkte jeg at jeg skulle slå til med Acer Aspire 5930G. Men den er jo gått ut av prod! Grr.

 

Så da er jeg på jakt etter en annen (og gjerne lignende).

 

Jeg er villig til å betale rundt 8000 kr.

 

Ønsker for specs:

  • mellom 15 og 16 tommers skjerm
  • HDMI ut
  • bluetooth
  • godt med minne (3GB+)
  • minst 250 GB HD

Vekt og batteritid er ikke kjempeviktig da den ikke vil bli tatt med spesielt mye på tur, men det er jo greit om dette ikke er helt forferdelig da.

 

Når det gjelder prosessor og grafikkort er jeg ikke helt oppdatert, men vil gjerne ha noe som ikke er urgammelt ;)

 

Ser at Acer Aspire 6935G oppfyller mine krav, men er litt overrasket over prisforskjellen på enkelte av modellene (fra 8 til 12000): https://prisguiden.no/vis_side_ved_...lign=Sammenlign

 

Er det noen kjennskap til denne Aceren, og har noen evt noen andre gode forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det samme hvilket merke du vil ha? Og er det en entertainment pc, hjemme-pc eller vil du game? Og kanskje hvordan du vil kjøpe den?

 

Jeg ville anbefalt denne: Hp Pavilion dv6-1140

På lager 12.Mai ;)

 

Oppfyller alle krav, HDMI, 3GB minne, bluetooth, 500GB SATA, 15,6 tommer skjerm, Intel Dual-Core T4200, vil nok funke bra

 

EDIT: Vil bare si at man ikke trenger mer enn 3gb RAM visst man ikke har x64 vista, x32 kan ikke yte så mye at det er viktig med 4gb

Endret av skytern
Lenke til kommentar

Merket spiller ikke så veldig stor rolle, men jeg vil helst ha noe som er kjent som bra, f.eks HP eller Acer. Fujitsu eller Toshiba vil jeg helst ikke ha, de har jeg (og venner) dårlig erfaring med fra før.

 

Det er en hjemme-pc egentlig (blir mest surfing, epost, Word/Excel), men tenkte å koble den til TVen, så hadde vært ok med fjernkontroll (tror det er det på acer 6935).

 

Et spørsmål: Hva er forskjellen mellom 64-bit og 32-bit vista? Er det ikke bare ekstra stress med 64-bit versjonen?

 

Og et annet spørsmål. T4200 fan jeg ikke en gang på intel sin oversikt over prosessorer http://www.intel.com/products/processor/co...cifications.htm men jeg mistenker at både T7350 og T5800 som er i de to rimeligste Acerene er en del bedre.

Lenke til kommentar

Vil ikke tro det er så stor foskjell siden alle er Intel Core 2 Duo 2ghz ;)

 

Finner verken T4200 eller T7350 på intel så kan ikke sammenligne..

 

Fjernkontroll har både HP'n å acer'n ;)

 

x32 og x64 er hvor store minneadresseringer prosessoren kan ta. En 32bits prosessor kan ikke kjøre et 64bits operativsystem. En 64bits prosessor kan kjøre et 32bits operativsystem.

Vetke helt som er så stor forskjell men ok :p Det jeg sa i forrige post sa de til meg på elkjøp når jeg kjøpte min pc x) men jeg hører også at x64 har mere problemer men kjører fortere.. Ikke så nøye på en hjemme-pc tror jeg

 

EDIT: tror jeg anbefaler en acer egentlig siden jeg har dårlig erfaring med flere HP'er som jeg og kompiser har hatt.. Nette viser også det, så du burde nok ta en av acer'ne du valgte ;)

Endret av skytern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...