Gå til innhold

FAEN! Fikk en D for tredje gang!

Anbefalte innlegg

Fikk en D for tredje gang i et fag på revisjonsstudiet. Jeg har altså nå totalt èn D. Kan jeg fortsatt få en bra jobb? Jeg hr bare C og B i alt det andre. Og det faget jeg har D i et er førsteårsfag som jeg bare er for dum til å få en bedre karakter i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk for svar. Er uansett ganske kjedelig med en sånn krakter, frykter at den vil føre til at jeg ikke får jobb i de største selskapene.

I dei største selskapa burde dette ikkkje være eit stort problem, dei satsar ofte sterkt på intern opplæring og er fyrst og frems ute etter flinke folk som dei kan være med å forme.

Eg synest at du skal fokusere på å fullføre studiet no fyrst og så kan du eventuellt vurdere om du vil søke om å få eit fjerde forsøk på å forbetre karakteren om du vil det. På dei fleste skular så er det ikkje noke problem med fleire en tre forsøk så lenge fagkoda fortsatt er i bruk.

Lenke til kommentar

Nja, ikke helt sikker på det. De største selskapene er også de som får flest søkere og dermed kan de filtrere mer på karaktere før de begynne å ta opp folk. Er dog riktig at det er snittet som teller mest, så hvis du har gode karakterer ellers så kan du alltids forklare bort denne, bare ikke bruk forklaringen i innlegget ditt på intervjuet :-)

Er dette bachelor? Skal du ta master? Hvis du skal ta master så teller den nok enda mindre, da vil masterkarakterene dine telle mest. Hvis du skal søke deg til en av de 4 store med bachelor så tror jeg du må ha litt ekstra gode karakterer, de fleste som begynner på revisjon der har master tror jeg (i alle fall der jeg jobber, som er en av dem. Jobber ikke med revisjon selv).

Lenke til kommentar
Nja, ikke helt sikker på det. De største selskapene er også de som får flest søkere og dermed kan de filtrere mer på karaktere før de begynne å ta opp folk. Er dog riktig at det er snittet som teller mest, så hvis du har gode karakterer ellers så kan du alltids forklare bort denne, bare ikke bruk forklaringen i innlegget ditt på intervjuet :-)

Er dette bachelor? Skal du ta master? Hvis du skal ta master så teller den nok enda mindre, da vil masterkarakterene dine telle mest. Hvis du skal søke deg til en av de 4 store med bachelor så tror jeg du må ha litt ekstra gode karakterer, de fleste som begynner på revisjon der har master tror jeg (i alle fall der jeg jobber, som er en av dem. Jobber ikke med revisjon selv).

Har tenkt å ta en master ja, men ikke i revisjon. Det viktigste blir å få en revisjonsmedarbeiderjobb før jeg tar masteren. Så lenge den D'en ikke ødelegger jobbprospektene mine i de mellomstore revisjonsfirmaene, kan jeg godt vente med å ha tatt master før jeg begynner i et av de fire store selskapene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...