Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjøpe gave til typen, trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva om det hadde vært et gavekort på en helaften med resturant, teater/kino/film hjemme i sofaen, massasje og det det fører til..? eller en helgetur på ferie/en opplevelse du virkelig ønsker..?

My point exactly... Takke meg til det enn en hjemmelaget collage eller fingerhekla klokkereim :)

Kan vel virke som jentene her inne har en viss overdrevet overbevisning om at gutter/menn setter pris på romantiske gaver...

(... let the games begin...)

Lenke til kommentar
Hvis dama hadde brukt en uke på å lage en personlig, romantisk gave hadde jeg lurt på om hu hadde tørnet...

Da vil jeg nå heller påstå det bare er du som ikke setter pris på romantiske gaver :S

Må si meg enig meg deg i det. Ingenting er finere enn personlige gaver vel? Jeg forstår ihvertfall ikke hva som er så galt med det, spesielt ikke om man har brukt mye tid på den. Viser jo hvor mye man setter pris på den som får gaven. ;)

... men sier ingenting om hvorvidt man bryr seg om den personen som får gaven virkelig ønsker en slik gave... Romantiske gaver er sikkert greit nok det - men ofte veldig lite nyttige - eller langvarige - eller noe man bruker...

"Se så fin collage-plakat som dama mi lagde til meg! Er det ikke romantisk?!?" er vel ikke så ofte man hører gutter seg i mellom si...

Hvis dama hadde brukt en uke på å lage en personlig, romantisk gave hadde jeg lurt på om hu hadde tørnet...

Da vil jeg nå heller påstå det bare er du som ikke setter pris på romantiske gaver :S

VELDIG godt oppfattet! Hvor stor andel av den mannlige befolkning gjør egentlig det?

Lukter en poll her snart :)

Lenke til kommentar
Kan vel virke som jentene her inne har en viss overdrevet overbevisning om at gutter/menn setter pris på romantiske gaver...

Jeg ville heller hatt en romantisk personlig gave enn et bedritent gavekort på middag og kino

Det er sikkert fordi du ikke ønsker å vise deg ute på byen sammen med dama... :)

Neida, kødda - men setter ting litt på spissen her. Alder spiller vel også litt inn, her...

Lenke til kommentar

Hadde satt mer pris på om dama overasket meg med ferdiglaget middag hjemme, som jeg ser hun har jobbet med. Spesielt om hun har dullet seg litt opp, og ordnet med lys på bordet etc. Framfor et gavekort på middag ute. Da ser man at hun bryr seg og har lagt en innsats i det.

Det er også kort vei til soverommet så du kan få takket henne ;)

Lenke til kommentar
Hadde satt mer pris på om dama overasket meg med ferdiglaget middag hjemme, som jeg ser hun har jobbet med. Spesielt om hun har dullet seg litt opp, og ordnet med lys på bordet etc. Framfor et gavekort på middag ute. Da ser man at hun bryr seg og har lagt en innsats i det.

Det er også kort vei til soverommet så du kan få takket henne ;)

Får ferdiglaget middag hjemme hver dag, så hadde vel ikke blitt veldig rørt av å få det på bursdagen min... Og soverommet har man jo hver kveld/natt ellers... :)

Jeg hadde satt veldig pris på å få en Kiel-tur eller en Sydentur for to personer, så jeg og en kompis kunne tatt en rølpehelg/uke :)

Lenke til kommentar

Må si meg enig meg deg i det. Ingenting er finere enn personlige gaver vel? Jeg forstår ihvertfall ikke hva som er så galt med det, spesielt ikke om man har brukt mye tid på den. Viser jo hvor mye man setter pris på den som får gaven. ;)

... men sier ingenting om hvorvidt man bryr seg om den personen som får gaven virkelig ønsker en slik gave... Romantiske gaver er sikkert greit nok det - men ofte veldig lite nyttige - eller langvarige - eller noe man bruker...

"Se så fin collage-plakat som dama mi lagde til meg! Er det ikke romantisk?!?" er vel ikke så ofte man hører gutter seg i mellom si...

Men nå lager jeg sjelden romantiske gaver med hensyn til hans kamerater. Og hva man ser som nyttig eller langvarige er vel strengt tatt svært inviduelt. Jeg tror både jeg og min kjære ville blitt glade for en kollasj man kan henge på veggen, som gjenspeiler minner over vår tid sammen. Jeg synes i grunn det er ganske nyttig jeg da. Og hvorfor må alt være så nyttig hele tiden?

Jeg kjøper f. eks en del klær, og ting han trenger, men innimellom er det litt koselig å f. eks kjøpe en søt bamse som kanskje minner han om meg. Nyttig? Tja, det har vært det i det avstandsforholdet jeg har vært i, hvor man ikke fikk se hverandre hver dag (nå er vi dog samboere), men det er like søtt og koselig nå.

Personlig brukte jeg faktisk flere uker på å sette sammen en helt unik kokebok til min kjære, scrappet og laget kun for hans bruk. Han ble superglad, han hadde aldri fått noe så personlig, herlig, og ikke minst nyttig noen gang. Det var samlet sammen alt fra oppskrifter med forslag til "middag med svigers", "en romantisk aften", samt en samling av favorittdesserter, favorittmåltider og favorittdrinker, til både han og meg. Så det er fullt mulig å også kombinere det romantiske, med det nyttige og koselige/søte.

Og alder? Vel, min kjære fikk denne kokeboken til sin 24 års dag, jeg var da nesten 22 år. Romantikken trenger ikke å stoppe når man har passert 20. ;)

Lenke til kommentar
Bare ikke gi bamse, det er en tullete ting å få.

Hvorfor det? Det er jo svært indviduelt da, om man liker bamser eller ikke. Noen synes det er skikkelig teit å få, og da kan jeg være enig i at det kanskje er litt dumt å gi, samtidig, noen liker det jo, så da bør man vel kanskje se an kjæresten sin litt.

Lenke til kommentar
Hvorfor det? Det er jo svært indviduelt da, om man liker bamser eller ikke. Noen synes det er skikkelig teit å få, og da kan jeg være enig i at det kanskje er litt dumt å gi, samtidig, noen liker det jo, så da bør man vel kanskje se an kjæresten sin litt.

Når du svarer i en tråd, snakker du for deg selv eller en annen? Jeg trenger vel ikke skrive et ekstra innlegg for å forklare at posten ytrer min mening?

Bamer er en tøvete ting å få, de ender ofte i en pappeske på kortet. Et bilde eller tilsvarende er mye mer personlig. Mener jeg.

Lenke til kommentar

Når du svarer i en tråd, snakker du for deg selv eller en annen? Jeg trenger vel ikke skrive et ekstra innlegg for å forklare at posten ytrer min mening?

Bamer er en tøvete ting å få, de ender ofte i en pappeske på kortet. Et bilde eller tilsvarende er mye mer personlig. Mener jeg.

Ja, nettopp, men det kan jo godt hende at typen hennes ikke mener det. ;) Jeg svarte på generelt grunnlag, ikke for min egen del, da folk er som sakt forskjellige.

Lenke til kommentar

du kan jo ta å gjøre som følgende da:

legg opp ett program for en dag, som innbefatter noe gøy ( go-kart kjøring som ett eksempel ),så en god middag på en passende resturang.. så hjem for en god massasje, med levende lys og passende musikk, og hvem vet.. kansje mer ? ;). Ogdu betaler så klart alt!

Du kan starte dagen med å ta med deg han inn på badet og pusse og stelle'n ;)

Lenke til kommentar

Kan uansett slå fast at kvinner og menn heldigvis er forskjellige - og at kvinner/kvinner og menn/menn er ulike også.

Mulig jeg er uromantisk fordi jeg ikke setter pris på at dama lager middag til meg - men det var vel JEG som først foreslo gavekort på middag ute. Da var det uromantisk jaggu det også :)

Bamse!? Vel - alle vet vel hva jeg mener...

Poengene med innleggene mine er vel at damer/jenter kanskje skal prøve å sette seg inn i hva typen ønsker - ikke nødvendigvis hva jentene tror at de ønsker/setter pris på...

Husk også at det ikke alltid er sant dersom typen sier at han liker gaven... Mulig jeg er uromantisk - men ikke dum. Ville aldri ha sagt til dama mi at jeg ikke likte gaven fra henne...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...