fredriker Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 jeg har begynt på en oppgave : Skriv en programkode for en rutine der en bruker på nett skal kunne bestille et valgfritt antall klesplagg som er lagt ut for salg. Dersom kunden handler for mer enn 1000 kr, skal han/hun kunne få et valgfritt plagg for halv pris. Rutinen skal skrive en ordrebekreftelse og den samlede prisen for ordren på skjermen. Du trenger ikke programmere løsningen for å sende bestillingen til butikken, men den programmerte rutinen skal sjekke at kunden har bestilt minst ett plagg, og oppgitt navn og adresse på seg selv. Legg inn egne forutsetninger for programkoden om du mener det er nødvendig. jg har kommet hit. trenger hjelp. jeg må bli ferdig i natt, og jeg kjenner jeg begynner å bli trøtt her er det jeg har skrivd: using System; using System.Collections.Generic; using System.Linq; using System.Web; using System.Web.UI; using System.Web.UI.WebControls; public partial class _Default : System.Web.UI.Page { int sum; protected void Page_Load(object sender, EventArgs e) { if (Session["sum"] != null) sum = (int)Session["sum"]; } protected void Page_UnLoad(object sender, EventArgs e) { Session["sum"] = sum; } protected void btnHandlekurv_Click(object sender, EventArgs e) { int plaggPris = Convert.ToInt16(rblPlagg.SelectedItem.Value); int antall = Convert.ToInt16(txtAntall.Text); int sum = (antall * plaggPris); } protected void btnKjøp_Click(object sender, EventArgs e) { labSvar.Text = "du har handlet for " + Convert.ToString(sum) + " kr"; } } Lenke til kommentar
fredriker Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 en eller annen som bare kunne tatt en kjapp kikk på det ? Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Har du fått den til? Eg slit med same oppgåva sjølv. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Det er riktignok skolearbeid, men tror sjansen er større for å få svar i skarpe C forumet. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Kan forresten nemne at det ikkje er C# det er snakk om her. Det er ActionScript 3, so emnetittelen er feil. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Kan sende deg et løsningsforslag om du vil, Kalvegodt. Jeg tok egne forutsetninger hva gjelder rabatten, da. Endret 5. mai 2009 av Skugga Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Det hadde vore supert! PM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå