Jakke Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Hei! Om noen år (2-4 kanskje) så skal jeg om jeg har fast jobb få tak i bakdelen på en Passat 1.8 4motion. Har da en 1.8T-Passat. MEN, å flytte B-stolpen lengre bak, forlenge dørene, choppe taket litt, plombere bakvinduene, sveise igjen bakdørene, sidepipes osv. Det er mye arbeid i form av tid, men jeg vil tro det ikke er så vanskelig, bare man kan sveise, kutte, sparkle og pusse. Men er det mulig å få dette godkjent til bruk på norske veier? Det er jo ganske obvious at det er et langtidsprosjekt, og at det skal legges penger i bilen, men det blir VELDIG annerledes vil jeg tro. Blir vel en Passat CC anno 97 da Men det å sitte med en bil som ikke kan kjøres fordi psycho-Norge ikke lar folk med fantasi utfolde seg blir litt surt Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Om bilen er i forskriftsmessig stand bør det vel ikke være noe problem? Om du kan bevise at den består alle tester som skal til. Og jeg regner med at du må typegodkjenne noe sånt på nytt igjen? Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 Typegodkjenning, er det da snakk om Tyskland og TÜV? For det er dyrt det. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Nei, Norge tror jeg. Pappa kjøpte en gang en bil som var så ny at den ikke var typegodkjent i Norge. Med andre ord, den første bilen inn i Norge av den typen. Der registrerer de bilen inn i systemene deres, osv. Jeg veit ikke eksakt hva det går ut på, men alle biler må typegodkjennes tror jeg. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Lol, det der kan du bare glemme her i landet, du får det ALDRI godkjent... Pluss at du kommer til å bruke mangfoldige tusen på en passat, og dette er penger du aldri ser igjen, som du like godt kunne dratt ned i dass. Så bare glem det med en gang du, og få deg noen våte drømmer isteden Endret 5. mai 2009 av cossiemk1 Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 når du må flytte b-stolpen og greier det nok ganske garantert att du ikke får godkjent det. Det blir også vanskeligere for hvert år som går å få godkjent noe så må nok desverre skuffe deg der.. og jeg skjønner ikke helt poenget med å koste så mye på en gammal passat heller Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 Er ikke så gammel heller da. Har sett folk gå løs på 80-talls Mazdaer og Toyotaer som ikke er verdt mer enn vrakpanten. Men de har gjort det som et prosjekt, for at det blir bra når/om man blir ferdig Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 joa mange som gjør det, men da skal de som regel bygge utstillingsbil/banebil.. ikke bruksbil som jeg forstår att du vil bygge, men mulig jeg tar feil... Men uansett du vil nok ikke kunne få skilter på den da du aldri vil få dokumentert att det du bygger vil bli trygt.. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 Det blir selvfølgelig ikke min bil til daglig bruk, blir jo utstillinger osv, men å ha skilter på en bil er et must for meg, uansett bruk Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 da er det nok ikke et prosjekt du vil begynne med, for kan love deg du aldri får skilt på den her i norge.. Kan jo kjøre på prøveskilt men det blir stadig strengere regler for det også. Lenke til kommentar
exs Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Seruka: Det er mye arbeid i form av tid, men jeg vil tro det ikke er så vanskelig, bare man kan sveise, kutte, sparkle og pusse. dette må du ikke anse som en lett jobb, det er MEGET vanskelig og tilpasse 2 forskjellige biler og du trenger mye utstyr for og få dette til du må også tenke på at karosseriet må beholde integreteten sin, frem og bakstilling må stå nøyaktig på linje (det kan man ikke ta på øye mål) her er det en lang liste mad ting som det ikke er slingringsmonn på men har du lyst har du lov skal du gjennomføre dette bør du bruke de neste 2 - 4 åra på og studere bil geometri og mekanikk generelt.. men om du får dette godkjent......... tvilsomt Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 Om jeg gjør det blir det senere, og det blir med en annen Passat enn den jeg har nå. Kanskje to knuste, en front og en bakkollidert. Så har jeg noe å bryne meg på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå