Gå til innhold

hvordan fungerer fjernkontrollen til Antec Fusion remote?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe HTPC til sommeren og ser nå på kabinetter. Først så jeg på Antec NSK2480, men syns fronten ser litt stygg ut, så sett på Antec Fusion Remote Black i stedet. Ser veldig bra ut, så får jeg display og fjernkontroll med på kjøpet.

Spørsmålet mitt er da om fjernkontrollen bare fungerer mot programmvaren til antec eller om jeg kan bruke den i Vista og XBMC? Og displayet, noen som har disse kabinettene og vet hva jeg kan få opp der og hvordan det fungerer?

Når jeg først holder på, noen andre forslag til kabinett i samme prisklassen?

Her er handlevognen min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker den samme IR mottakeren og Logitech Harmony 555, det virker under Vista/XBMC.

Antec fjernkontrollen burde virke også.

Luftflyten i Antec kabinettet er bedre enn de andre HTPC kabinettene som er tilgjengelig i Norge. I tillegg til displayet er det optiske drevet skjult på Antec Remote kabinettet.

Det er det en sticky post med ulike HTPC kabinetter.

Lite-On spilleren passer ikke helt i kabinettet pga. "innsunket" powerknapp (Jeg har den spilleren, løste det med å kutte litt plast).

Ville heller gått for Nvidia/AMD:

HK: Asus M3N78-EM

CPU: AMD Athlon 64 X2 7750 BE (AM2+ med raskere minnekontroller)

Blu-ray: LG GGC-H20L

Eller Nvidia/Intel

HK: Gigabyte GA-E7AUM-DS2H (Rev 1.0)

CPU: Intel C2D e5200

Løsningene har samme ytelse, Intel løsningen bruker litt mindre strøm (mindre enn AMD x2 4850).

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showd...i=3554&p=10

http://www.tomshardware.com/reviews/athlon...wer,2259-7.html

Nvidia har bedre drivere for hardware akselerasjon under windows, og er støtter hardware akselerasjon under linux.

Endret av obergeru
Lenke til kommentar

Mange takk for et langt og bra svar! Har sett på de fjernkontrollene, får se om det blir en sånn en etterhvert. Er student, så må ta en ting av gangen.

Men når det gjelder plattform, hvorfor mener du jeg skal bytte til nvidia brikkesett? Ser at det blir dyrere med Intel-hovedkort, er det verdt det? Tenker også framover, og da kommer jo 775-sokkelen til å dø ut ganske snart. Ser veldig bra ut 9400brikkesettet, er det ikke det som nvidia vil bruke sammen med Atom-prosessorere til Intel? Vil ha mest mulig for pengene, så er egentlig åpen for det meste jeg.

Edit:

Har endret handlevognen min til et Intel-oppsett. Men er det verdt å bruke 500 til 1000 kroner mer på Intel-oppsett?

Endret av intelli-musa
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

obergeru,

mulig dette er et dumt spørsmål... klarer du å slå maskinen av/på med fjernkontrollen?

Jeg har et Antec Fusion kabinett selv, men uten ir mottaker og fjernkontroll, jeg har også en Harmony 895 fjernkontroll. Vurderer å kjøpe denne men er ikke sikker på om jeg gidder dersom den ikke kan skru selve media center pc'en av/på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...