AnaXyd Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 AnaXyd; Godt skrevet, prøvde å få frem samme poeng, men ble tydeligvis ikke like klart. Det viktigste er å bare passe på at man har et liv utenfor kjæresten, og ikke gjør seg avhengig av personen... Og aldri stol 100% på hu, da går det fort galt.. /Kall meg gjerne pesimist, negativ, patetisk. Jeg vet hvordan leksa går. Ja du må ha et liv utenfor kjæresten, men det har veldig lite med tillit å gjøre. Det er hvis du IKKE stoler 100% på din partner at det går dårlig. Du har issues hvis du tror noe annet. "Ja jeg elsker deg at hele mitt hjerte, men jeg stoler ikke på deg..." Man er såklart ikke så dum at man presterer å vise at man ikke stoler på en person. Men som en uskreven regel for meg selv, så kan man aldri stole 100% på en person. Selv den nærmeste kan svike deg! For meg så var det når jeg begynte å stole på partneren min det begynte å gå dårlig. Hun sa at hun ADLRI i hele livet kunne funnet på å gjøre noe med en person, og jeg begynte til slutt å slå meg til ro ved å stole på hennes ord. Det endte opp med at hun ditchet meg og ble sammen med han. Hva skal man tro om noe sånt? Mulig jeg er blitt litt hard i tankegangen etter dette, men folk på denne alderen er ustabile. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Ja du må ha et liv utenfor kjæresten, men det har veldig lite med tillit å gjøre. Det er hvis du IKKE stoler 100% på din partner at det går dårlig. Du har issues hvis du tror noe annet. "Ja jeg elsker deg at hele mitt hjerte, men jeg stoler ikke på deg..." Fail! Lykke til. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Lykke til, trådstarter. Håper det fungerer for dere. Tenk derimot over hva folk skriver her inn. For å oppsummere kan man bruke et par klisjeer: Håp på det beste, men frykt det verste. Kjærlighet og forelskelse gjør blind. Endret 9. mai 2009 av member-101642 Lenke til kommentar
Vargan Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Fail! Lykke til. Wow du er dum. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Liker å se på det som realistisk, og det å ha et sunt syn på verden. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Samme her. Tror vi som gjør det tjener på det. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Ja selvfølgelig gjør vi det. Bedre føre var. Men det må kanskje oppleves før man selv innser hvordan verden egentlig fungerer. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Ja, man må erfare dette før man virkelig skjønner det. Før var jeg, blind på dette men nå har jeg innsett realiteten i det hele. Folk kan svikte deg, selv de du absolutt ikke hadde trodd kunne svikte deg. Det er ihvertfall bedre med føre var tankegangen, enn å bli sinnsykt skuffa. Men det virker som de fleste bare må oppleve det for å innse det. En dag vil dere skjønne oss dere også. Lenke til kommentar
Vargan Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Så det dere to smartinger prøver å lære oss, er at siden EN tidligere kjærlighet sviktet/såret dere, så vil alle fremtidige partnere gjøre det samme? Ja dere har helt rett. Deres erfaring skinner virkelig igjennom som realistisk og gjennomtenkt. (Og overhodet ikke paranoid og bittert.) Lenke til kommentar
WillyWanker Skrevet 10. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2009 Så det dere to smartinger prøver å lære oss, er at siden EN tidligere kjærlighet sviktet/såret dere, så vil alle fremtidige partnere gjøre det samme? Ja dere har helt rett. Deres erfaring skinner virkelig igjennom som realistisk og gjennomtenkt. (Og overhodet ikke paranoid og bittert.) Helt enig. Eg vil heller gå på skyer mens eg er i et forhold og heller ta et kraftig fall vist det kommer. Det vil eg gjør kver gang, uansett. For min del virke det bare kjekkere å faktisk ha tro på kjærligheten. Eg trur ikke på "the one" men det er mange som passe perfekt for kverandre, å den tanken elske eg. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Tydelig at deres naivitet er en god del større enn våres "paranoiditet" og "bitterhet". Håper dere vil skjønne det vi snakker om en dag. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Nå har jeg bare lest førsteposten så kan være andre har sagt dette før. Slik jeg tolker det så er dette bare en fase, når man er yngre enn 20 (eller noe slikt) og begynner å tenke på forlovelses ring så er det bare piss. Hadde en venninne som forlova seg i en hu "elska over aaaaltt på jord, han var bare såååååå fin blablablabla" og noen mnd etter var det slutt. Du svever nok på en sky av kjærlighet elns og ser sikkert ikke helt klart. Men, jeg vet jo selvfølgelig at det finnes untak. Og at slik du har det nå må du bare verdsette for alt det er verd og kose deg den stunden det varer, og forhåpentligvis så varer det i mange år. Fælt så pesemistisk(skriveleif) jeg skulle være idag >.< Lenke til kommentar
Vargan Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Tydelig at deres naivitet er en god del større enn våres "paranoiditet" og "bitterhet". Håper dere vil skjønne det vi snakker om en dag. Paranoiditet er ikke et ord. Men det visste du vel. Jeg vil heller tro på kjærlighet til jeg dør og evt bli såret gang på gang, fremfor å være overbevist om at de som er glad i meg før eller siden vil såre meg. For et slitsomt liv det ville vært. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Tydelig at deres naivitet er en god del større enn våres "paranoiditet" og "bitterhet". Håper dere vil skjønne det vi snakker om en dag. Paranoiditet er ikke et ord. Men det visste du vel. Jeg vil heller tro på kjærlighet til jeg dør og evt bli såret gang på gang, fremfor å være overbevist om at de som er glad i meg før eller siden vil såre meg. For et slitsomt liv det ville vært. Samme her. Og ja, jeg har blitt såret mye, enda er jeg optimist. Livet er for kort for pessimisme. Lenke til kommentar
pwned Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Så det dere to smartinger prøver å lære oss, er at siden EN tidligere kjærlighet sviktet/såret dere, så vil alle fremtidige partnere gjøre det samme? Ja dere har helt rett. Deres erfaring skinner virkelig igjennom som realistisk og gjennomtenkt. (Og overhodet ikke paranoid og bittert.) Helt enig. Eg vil heller gå på skyer mens eg er i et forhold og heller ta et kraftig fall vist det kommer. Det vil eg gjør kver gang, uansett. For min del virke det bare kjekkere å faktisk ha tro på kjærligheten. Eg trur ikke på "the one" men det er mange som passe perfekt for kverandre, å den tanken elske eg. løøøv! Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Tydelig at deres naivitet er en god del større enn våres "paranoiditet" og "bitterhet". Håper dere vil skjønne det vi snakker om en dag. Paranoiditet er ikke et ord. Men det visste du vel. Jasså? Til å ikke være ett ord blir det jammen mye brukt. Ta en kjapp søk på google. Lenke til kommentar
Vargan Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Jasså? Til å ikke være ett ord blir det jammen mye brukt. Ta en kjapp søk på google. Hey kompis! Er du her også? Prøver du å ta meg igjen? Din rakker! Jeg burde kjøpe et bein til deg så du har noe å tygge på. 699 treff er ikke mye sammenlignet med det riktige ordet "paranoia" med 12,200,000 treff. Hvis du vil kan jeg gå med på at det er riktig innenfor sosiolekten duuuuuuuhditet. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Dere har begge hørt om ordbok? Lenke til kommentar
Vargan Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 ^Bokmålsordboka; Paranoiditet: Vi har dessverre ingen informasjon om ordet 'Paranoiditet' i bokmålsdatabasen verken i ordlistene eller i ordboka. Paranoia: para|noi`a -en (gr 'vanvidd', av para og nus 'vett, forstand') form for sinnssykdom som preges av faste vrangforestillinger, f eks stormannsgalskap el. forfølgelsesvanvidd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå