Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har du et fantastisk forhold? det har eg

Anbefalte innlegg

pessimist.. håper livet ditt går rett vest fordi du tenker sånn.

går du rundt og har negative tanker om livet, kommer du aldri til å leve det fullt ut.

Være rasjonell != Pessimist.

Se på antall forhold som starter i tenårene i Norge og se hvor mange av de som varer livet ut. Det er statistisk usannsynlig at det forholdet de har kommer til å vare for alltid, hvordan er det pessimistisk å påpeke det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

se på antall forhold som starter i 20-30-årene i Norge og se hvor mange av de som varer livet ut? se hvor mange som gifter seg, men blir skilt? selvfølgelig har alder litt med saken å gjøre, men akkurat hvor stort statistisk sannsynlighet det er for at forhold mellom to unge går i oppløsning...trenger ikke bety stort. det kan bety at av de folkene statistisk sentralbyrå spurte om nettopp det, hadde flertallet hatt uheldige opplevelser...

poenget mitt var at man må ha en positiv innstilling.. man kan jo ikke være i et forhold og tenke "jeg kan ikke binde meg for mye fordi det statisktisk sett kommer til å bli slutt"

Lenke til kommentar

Han var vel egentlig ikke spesielt ute etter andres syn på hans forhold.. heller andres forhold, om de var like bra som hans eget.. lå an til å bli en skikkelig happy-tråd med søte ord.. men den tråden finnes forsåvidt allerede

Lenke til kommentar
Han var vel egentlig ikke spesielt ute etter andres syn på hans forhold.. heller andres forhold, om de var like bra som hans eget.. lå an til å bli en skikkelig happy-tråd med søte ord.. men den tråden finnes forsåvidt allerede

hihi:) du e kul.

Eg har funne ei eg elske vertfall å kose meg me det. :D

Lenke til kommentar

går du rundt og har negative tanker om livet, kommer du aldri til å leve det fullt ut.

Hei! Du skal ikke bare komme her og komme her! Jeg, og mange de andre som poster her har lange erfaringer med slike ting, og vi har lært av tabbene vi har gjort. Ikke vær så jævla eplekjekk og tro at livet kommer på glid når man bare tenker positivt. Det er lov å være realistisk, se ting fra forskjellige vinkler, og være klarsynt med følelsene sine. Det er SÅÅÅ fort gjort å drite seg ut, ved å bli stormforelska i noen og tro at alt er perfekt, og kommer alltid til å være perfekt.

Men, faktum er jo noe helt annet. Ja, dere som er foreska klarer sikkert ikke å tyde logikken i hva vi sier her, men vær så snill, prøv. Det er bare gode tips til dere, for at dere ikke blir sinnsykt knust i ettertid, når dama har forlatt deg uten at du i hele verden kunne ha trodd det.

Tipset mitt er å kjøre på når man først føler at det er noe mellom deg og en annen, men vær forsiktig med fremtidsplaner! Det blir bare feil å tenke at man kommer til å være sammen for resten av livet, gifte seg, 3 barn, hus, båt, stasjonsvogn osv. Det veit dere alle, innerst der inne.

Jeg skjønner egentlig ikke at jeg gidder å sitte her å skrive dette, da trådstarter og gjengen hans ikke virker særlig modne nok til å realisere fakta. Men dere, prøv, for jeg sitter ikke her å skriver dette uten erfaringer.

Lenke til kommentar
Tja. Jeg og sambis...

Sambis? Virkelig? :!:

Hva er det med folka her? Er det ingen som har vært ung og forelsket før? Ja, det er sjeldent sånne følelser går begge veier når man er ung, og det vet de fleste som sier de er eldre og har mer erfaring. Hva er det som gjør at folk mener de har rett til å fortelle andre at forholdet deres ikke kommer til å fungere, og at de oppfører seg dumt og naivt i ung alder. Det er som om den gylne regel ikke finnes.

Noen må skjerpe seg og få litt stråling fra noe annet enn dataskjermen sin (hint hint sol).

WillyWanker. Man har aldri noen garanti på at forholdet vil virke og vare over lengre tid. Forandring skjer. MEN, det er ingen tvil om at du skal nyte de små ritualene og gledene du har med deg og din kjære. Nyt det! Ignorer og ikke hør på alle de 'kloke' kommentatorene som vet alt om forhold, fordi de I motsettning til deg, ble dumpet av sin livs store kjærlighet. ;)

Lenke til kommentar
Tja. Jeg og sambis...

Sambis? Virkelig? :!:

Hva er det med folka her? Er det ingen som har vært ung og forelsket før? Ja, det er sjeldent sånne følelser går begge veier når man er ung, og det vet de fleste som sier de er eldre og har mer erfaring. Hva er det som gjør at folk mener de har rett til å fortelle andre at forholdet deres ikke kommer til å fungere, og at de oppfører seg dumt og naivt i ung alder. Det er som om den gylne regel ikke finnes.

Noen må skjerpe seg og få litt stråling fra noe annet enn dataskjermen sin (hint hint sol).

WillyWanker. Man har aldri noen garanti på at forholdet vil virke og vare over lengre tid. Forandring skjer. MEN, det er ingen tvil om at du skal nyte de små ritualene og gledene du har med deg og din kjære. Nyt det! Ignorer og ikke hør på alle de 'kloke' kommentatorene som vet alt om forhold, fordi de I motsettning til deg, ble dumpet av sin livs store kjærlighet. ;)

Jeg sier bare: Vi får se da vøttø.

PS: På ingen måte å virke negativ, men kun realistisk som de andre menneskene her.. :) Bare gjør "blinde" folk obs på hva de kan brenne seg på.

Lenke til kommentar

Hei! Du skal ikke bare komme her og komme her! Jeg, og mange de andre som poster her har lange erfaringer med slike ting, og vi har lært av tabbene vi har gjort. Ikke vær så jævla eplekjekk og tro at livet kommer på glid når man bare tenker positivt. Det er lov å være realistisk, se ting fra forskjellige vinkler, og være klarsynt med følelsene sine. Det er SÅÅÅ fort gjort å drite seg ut, ved å bli stormforelska i noen og tro at alt er perfekt, og kommer alltid til å være perfekt.

Fordi vi som tenker positivt og lever livet uten slike tanker i hodet kan ikke ha hatt dårlige erfaringer?

Jeg var sammen med samme gutten i nesten 2 år, før jeg fant ut at han hadde vært utro. deretter slo han opp med meg fordi jeg var mistenksom og sjalu. på det stadiet var jeg lei av å ha et dårlig forhold, og så på det hele som en lettelse, men inntil da var det tungt, og ordet kjærlighet betød ikke stort..

men, jeg mener at enn hvor mange ganger du blir skuffa og får dårlige erfaringer, skal du ikke gå inn i et nytt forhold med tanken "dette kommer sikkert ikke til å vare, best å ikke bli for knytta"... da er jo forholdet screwed allerede. Man må tenke positivt og ta sjanser, (ikke nødvendigvis tro det skal vare for alltid) for å få max ut av det =)

Lenke til kommentar

Fordi vi som tenker positivt og lever livet uten slike tanker i hodet kan ikke ha hatt dårlige erfaringer?

Jeg var sammen med samme gutten i nesten 2 år, før jeg fant ut at han hadde vært utro. deretter slo han opp med meg fordi jeg var mistenksom og sjalu. på det stadiet var jeg lei av å ha et dårlig forhold, og så på det hele som en lettelse, men inntil da var det tungt, og ordet kjærlighet betød ikke stort..

men, jeg mener at enn hvor mange ganger du blir skuffa og får dårlige erfaringer, skal du ikke gå inn i et nytt forhold med tanken "dette kommer sikkert ikke til å vare, best å ikke bli for knytta"... da er jo forholdet screwed allerede. Man må tenke positivt og ta sjanser, (ikke nødvendigvis tro det skal vare for alltid) for å få max ut av det =)

Selvfølgelig, ikke tro at jeg går inn i et forhold med negative tanker! Men nå har jeg lært å ha øynene litt mer åpne, enn tidligere. :)

Lenke til kommentar

AnaXyd; Godt skrevet, prøvde å få frem samme poeng, men ble tydeligvis ikke like klart.

Det viktigste er å bare passe på at man har et liv utenfor kjæresten, og ikke gjør seg avhengig av personen... Og aldri stol 100% på hu, da går det fort galt..

/Kall meg gjerne pesimist, negativ, patetisk. Jeg vet hvordan leksa går.

Lenke til kommentar
AnaXyd; Godt skrevet, prøvde å få frem samme poeng, men ble tydeligvis ikke like klart.

Det viktigste er å bare passe på at man har et liv utenfor kjæresten, og ikke gjør seg avhengig av personen... Og aldri stol 100% på hu, da går det fort galt..

/Kall meg gjerne pesimist, negativ, patetisk. Jeg vet hvordan leksa går.

Ja du må ha et liv utenfor kjæresten, men det har veldig lite med tillit å gjøre.

Det er hvis du IKKE stoler 100% på din partner at det går dårlig. Du har issues hvis du tror noe annet.

"Ja jeg elsker deg at hele mitt hjerte, men jeg stoler ikke på deg..."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...