wiberos Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Ja jeg ser innlegg #18, og bilden. Det var det jeg mente at det var rart, fordi oversikten i diskbehandling viser ntfs filesystem. Mulig at du er heldig, hvis linux har ikke renset alt der, men at det er bootsector som er mongo. Derfor er det viktig å lese de andre sectorene jeg spurte om, og vedlegge her. Rename filene, og prøve å laste opp. Lenke til kommentar
johome Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) hvor har du lagret filen du? Jeg har prøvd å zippe den også , klarer ikke å laste opp. Har også renamet til sector00.txt , det går heller ikke. Jeg har da klart å Zippe ,og vedlegge filer mange ganger før , men ikke nå _____ Jeg lurer på om du med en gang kan lese på starting sector 204796600 og antall 4000. Hvor er drive 1 som jeg skal lese ifra ? Endret 7. mai 2009 av johome Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 ok vi prøver i morgen, det er sikkert en liten detalj som du finner ut, tror jeg. Nå må de ..gamle sove...er det ikke slik man sier? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Det var rart. Husk og ikke ha åpen diskbehandling og dskprobe samtidig. Du vil nok finne den etter at du slår av og på igjen. Men nå sier jeg takk for meg. Har du ikke tenkt å sove du eller? Lenke til kommentar
johome Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Nå skjer det mye rart her.... Jeg får denne meldingen når jeg prøver å laste opp et vanlig bilde fra dataen min : Det er godt at jeg har Photobucket ..... Jeg får prøve en alternativ opplastingsmetode for den zip filen. Kan du prøve å laste den ned her Linken er bare gyldig i 3 timer , så hvis du ikke er her i løpet av formiddagen må jeg laste den opp en gang til når du er online. _____________ Jeg lurer på om du med en gang kan lese på starting sector 204796600 og antall 4000. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Det må være noe med extentions på filene dine og ellers max 2 mb per file. Jeg har lastet ned den første. Prøve på den andre. Jeg er her til 12.30. Jeg ser en del greie på bootsector, og derfor lurer på: -kan du boote i en liveCD (ubuntue eller annet linux) og mounte den D:?, om det er mulig for dem å lese det der? Endret 7. mai 2009 av wiberos Lenke til kommentar
johome Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Her er den andre Må jeg koble fra de andre diskene først ? Hvordan mounter man ? dette har jeg ikke vært borti før. Endret 7. mai 2009 av johome Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Den er feil. Du ziper shortcut og ikke filen. Kan du kopiere den vedlagte file inn i Disk 1?mode00.zip (kontrollere at disk 1 er den samme som var i går, og at det er ikke forandret) Du åpner diskprobe og disken den gjelder på vanlig måte. og leser 0 antall 1 Så åpner du filen du har fått fra med, mens du er i samme vindue (med å klikk på File og velge Open file. Deretter velger du Sectors og Write it. Den skal skrives på sector 0 (den kommer vel default opp , og OK, Ok. Exit åpne diskbehandling velg rescan fra Action meny, og se om du kan åpne den D: Hvis ikke det er forandring, så skal du skrive inn den sector00 som du har send meg. Endret 7. mai 2009 av wiberos Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Skrive inn den mode00, som sagt tidligere. Åpne dskprobe igjen Nå skal du lese sector 63 antal 1 Så åpner du den mode19 file og velg å skrive den. Nå skal DU være sikkert at du velger\skriver inn felten at den skal skrives til sector 63. mode19.zip ...vi ser mer på det senere.. Endret 7. mai 2009 av wiberos Lenke til kommentar
johome Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Angående post #28 : Jeg kommer hit. Antar at jeg allerede er ute på bærtur. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Det er riktig det. (hehe, jeg mener at du er ikke helt på bærtur) Men du må da klikk på den mode00 file før du åpner den. Men jeg har da laget den mode00+node19 til mode0019. Laste ned og åpne den isted. Da trenger du ikke noe av de forige postene. mode0019.zip Endret 7. mai 2009 av wiberos Lenke til kommentar
johome Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Jeg kommer hit : Får så denne meldingen. Lyden som kom fra programmet var så skummel , at jeg ble litt usikker .... Trykke på Yes ? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Jepp, det skal være skummel......bare klikk ok til du er ferdig Det var slik at Linux hadde skrevet på mbr og bootsector .... Så det blir artig å se hvor mye som kaput nå. Det som er forandret på den mode0019, som er på 64 sectors er: sector0 er renset for mbr code og sector 63 (bootsector) er renset for bootcode og litt modifisert på noe verdier. Ingeting annet. Endret 7. mai 2009 av wiberos Lenke til kommentar
johome Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Jeg gjorde dette : Klarer desverre ikke å åpne noe i den D partisjonen. Fra #28 : Den skal skrives på sector 0 (den kommer vel default opp , og OK, Ok.Exit Dette kommer ikke opp, altså ok+ok +exit. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Får du feilmeldning om å formatere? når du prøver på D:? Men husker du om alt fungerte, XP og MInt, men ble feil etter du slettet den Linux? eller? Endret 7. mai 2009 av wiberos Lenke til kommentar
johome Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Får du feilmeldning om å formatere? når du prøver på D:? Ja. Alt funket i grunnen ,da jeg hadde XP og Mint. Jeg hadde Grub som loader. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Ok, betyr det at du valgte å slette den Mint partition som er etter XP? Bare slette, og da kollapset systemet? Lenke til kommentar
johome Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Jepp , jeg var altfor rask med avtrekkeren. Hadde akkurat fått den Intel disken i hus , og var veldig hypp på å få den i gang fortest mulig ..... Ville ikke du også vært det ? Endret 7. mai 2009 av johome Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Tenk: hvis vi legger tilbake den Mint partition (den svarte delen etter XP), betyr det at de andre extended partitioner er slik de var før du slettet Mint? Hvis ja, så ska du kopiere tilbake den sector du har send til meg alle først. D1.ace Deretter skal vi kopiere noe sectorer for ordens skyld, og editere partitions tabell slik at den Mint kommer opp. Om det vil fungere, er uvist men det er sjanse til det ja. (jeg forstår ikke de forandringer som var i xp sin bootsector, men Mint vil vel gjøre det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå