Khaffner Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Jeg fulgte en utdatert guide(som ikke lot seg fullføre) som innebar å avinstallere network manager og dets ting på panelet. Pc-en er en asus eee uten cd-rom, så her har jeg en pc uten internett eller CD. Jeg installerte (Ubuntu Jaunty) fra SD-kort. Jeg ser for meg 2 muligheter her: - Dere gir meg link til alle deb-filene jeg trenger, så kan jeg laste ned og flytte over til eee-en - Få software sources til å godta minnekortet som CD-en til Jaunty - Bare få til internett, kablet eller trådløst så det fungerer halvveis og la synaptic gjøre resten Hva foreslår dere? Dette haster litt Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Dersom du fremdeles har Ubuntu på minnekortet kan du legge til minnekortet som en pakkebrønn og installere derfra Så snart du setter inn minnekortet skjønner ubuntu at det inneholder pakker, og da får du muligheten til å åpne synaptic, om jeg ikke husker helt feil Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Reinstaller. Eller bare bruke en minnepenn til å legge inn deb filene manuelt som nevnt. Endret 4. mai 2009 av roberth1990 Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 Dersom du fremdeles har Ubuntu på minnekortet kan du legge til minnekortet som en pakkebrønn og installere derfra Så snart du setter inn minnekortet skjønner ubuntu at det inneholder pakker, og da får du muligheten til å åpne synaptic, om jeg ikke husker helt feil Høres bra ut, hvordan? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 sudo dhclient eth0 eventuelt sudo dhclient eth1 Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 What kpolberg said. Det bør få deg på nettet (kablet) igjen. Går an å få til trådløst også, men det er litt mer jobb (mtp. spesifisering av ssid og key osv) Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Dersom du fremdeles har Ubuntu på minnekortet kan du legge til minnekortet som en pakkebrønn og installere derfra Så snart du setter inn minnekortet skjønner ubuntu at det inneholder pakker, og da får du muligheten til å åpne synaptic, om jeg ikke husker helt feil Høres bra ut, hvordan? Du får opp en autorun-meny når den kobles til, mener jeg å huske. (Eller gjelder det bare for CD? hmm.) Men ja, se hva kpolberg skrev. Kommer du deg på nett kablet er det bare å peise på som før Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå