Gå til innhold

Oppgraderer til i7 - 9-14k

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå skal feriepengene brukes (u)fornuftig. Regner med å bruke ca. 9000 - 14000 på nytt oppsett.

Jeg kjører i dag med en X6800 på 2,93GhZ. Har kjørt nesten samme system i 3 år med et par oppgraderinger her og der. Synes systemet har blitt ustabilt og istedenfor å ordne har jeg bestemt meg for å gå over til i7.

Jeg har i dag:

Skjermkort: Nvidia GeForce 8800 GT

PSU: Thermaltake Toughpower 750W

Disse tenker jeg å bruke videre samt et lydkort, harddiskerog kabinett ++.

Jeg har satt meg opp denne handlevognen og lurer på om folk har noen meninger? Kommer jo på 10k pluss frakt.

Minne:

CPU:

SSD Disk:

Hovedkort:

CPU-kjøler:

Skjermkort:

PSU:

Ser dette ut som et greit oppsett?

Er åpen for å bytte ut deler om dere har forslag/argumenter.

i7'en er vel ganske klokkervillig, så får den vel litt opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det spill som er primærbruken vil en oppgradering til i7 uten samtidig å oppgradere skjermkort gi svært lite igjen i spillytelse.

Det er nesten slik at uten skjermkort fra GTX 260 og oppover i SLI/Crossfire, klarer ikke i7 å gi så mye ekstra i forhold til rimeligere oppsett. Særlig gjelder dette om man spiller på høyere oppløsning og settings.

Men er bruksomreådene

@Wikipedersen:

Prolimatech-kjøleren er en kjøler hakket bedre enn TRUE når det er snakk om Sokkel 1366. Ikke bare hakket når vi snakker om overklokking, faktisk klart bedre. Etter min mening, lest en 3 - 4 tester, er det i denne prisklassen eneste reelle alternativet for i7. Skal du ha TRUE for 1366 må du i tillegg betale en 150 kr mer.

Lenke til kommentar

Takk for meninger. Har oppdatert handlevognen nå.. La til 6GB minne (3x2),grafikkort MSI GTX 285 OC, og en 1 TB HD.

OCZ Reaper TC DDR3 1866 6 GB

MSI GeForce GTX 285 OC

Samsung Spinpoint F1 1 TB

Kom gjerne med tilbakemeldinger.

Netshop.no har alt så det er fristende å bestille alt derfra. Dem ligger ca. 1000 kroner over det alternativet å handle fra forskjellige nettbutikker, men noen som vet om dem er snille med prisene når man skal lage worklog er på HW og bestiller for så mye hos dem?

Legger ved bilde av handlevogn fra netshop.

post-36831-1241606597_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...