Novocaine Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Hei! I forbindelse med russeknuter skal noen kamerater og jeg hive nedpå en flaske med vin på 20 minutter. Det er da snakk om 0,75l valgfri vin. Den skal naturligvis være billig, men like viktig er det at denne er så svak som mulig - vi har jo ingen planer om å bli dårlige! Vinen kan også være vin i den aller vageste forstand om nødvendig, så alle typer vin er interessante. Vinmonpolet har, sikkert av noen etiske grunner, ikke mulighet for å sortere produkter etter alkoholprosent, og det virker lite fristende å bla gjennom flere hundre typer vin. Jeg spør derfor dere om konkrete viner, eller vintyper, som har lav alkholprosent og er billige. De svakeste jeg finner har en tendens til å være latterlig dyre. På forhånd takk! Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Se etter Moscato d'Asti. Musserende som holder rundt 5%, søte, men med en syre som matcher. Smaker som en god brus.. For eksempel denne. Lenke til kommentar
Novocaine Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 Fantastisk! Denne er jo så svak at den kan drikkes i fritime på skolen i mangel på noe bedre å gjøre. Skader heller ikke at det lokale polet har lassevis av dem. Takker og bukker! Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Vi har også den knuten, bare at syv minutter er kravet - jeg gjorde det natt til første mai med ei 11.5% hvitvinsflaske, gikk fint ned på 10-15 sekunder i ølbong. Dårlig ble jeg heller ikke edit: 9.5% var det vist: http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHO...umpTo=OfferList Endret 8. mai 2009 av Ole_Gunnar Lenke til kommentar
Novocaine Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Kan melde om at vinen the_last_nick_left anbefalte absolutt gjorde trikset, og rant pent ned godt innen fristen. Søt som faen, men likefullt veldig lettdrikkelig. Vi handlet den fra polet og rett ned i en park og drakk den, og det var ingen ordentlig hindring at den ikke var kjølt, selvom jeg kan tenke meg det kunne gjort det enda lettere. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 og det var ingen ordentlig hindring at den ikke var kjølt, selvom jeg kan tenke meg det kunne gjort det enda lettere. Tvert imot. Det gjorde det nok lettere. Kroppen tar lettest til seg det som ikke er alt for langt fra kroppens egen temperatur. Sam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå