Gå til innhold

Kan linux ødelegge for windows?

Gjest member-63169

Anbefalte innlegg

Gjest member-63169

Har ett problem som virker helt uvirkelig, to uker etter at jeg begynte å bruke litt linux, rettere sagt slax, funker ikke tastaturet whatsoever i windows xp. men det funker helt fint i slax og i bios (bruker det nå og skriver dette).

Kan slax ha ødelagt noen instillinger? har skiftet hardisk, reinstallert windows og drivere, loadet nye instillinger i bios, kastet dataen ned trappen ...hehe neida, men har lyst! men samme problem.

Tilogmed av/på knappen funker ikke.

Booter slax live fra minnepenn.

Har prøvd eksternt usb tastatur funker ikke, det er snakk om en bærbar acer.

Tenkte kansje utviklerene har lagt ett angrep på microsoft? neida vet ikke jeg...

Eneste som gjenstår er å resette cmos, faktisk, har prøvd alt annet...

Her er en post som forklarer litt til hvis det er noe som er uklart.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1105953&hl=

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden SLAX kun bootes fra minnepenn vil det ikke på noen måte kunne påvirke din Windows-installasjon med mindre du gjør det selv som root.

Jeg tipper på at det er en eller annen innstilling et eller annet sted i Windows som er fucka.

Men siden SLAX funker og Windows ikke gjør det, hvorfor ikke bare holde deg til SLAX eller en annen Linuxdistro? ;)

Uansett - SLAX er ikke årsaken til at tastaturet ditt ikke funker i Windows.

Lenke til kommentar
Gjest member-63169
Siden SLAX kun bootes fra minnepenn vil det ikke på noen måte kunne påvirke din Windows-installasjon med mindre du gjør det selv som root.

Jeg tipper på at det er en eller annen innstilling et eller annet sted i Windows som er fucka.

Men siden SLAX funker og Windows ikke gjør det, hvorfor ikke bare holde deg til SLAX eller en annen Linuxdistro? ;)

Uansett - SLAX er ikke årsaken til at tastaturet ditt ikke funker i Windows.

Tror ikke de instillingene slax eventuelt fucka opp kan smitte over på en annen hardisk som jeg byttet til, og som jeg installerete en fresh versjon av windows på.

Kan ikke bruke noen andre distroer, har bruk for endel programmer jeg bare kan kjøre i windows, hvis det ikke finnes noen distroer som kjører de, bedre enn wine.

Endret av member-63169
Lenke til kommentar
Gjest member-63169

Har loadet deafault settings, dessuten når jeg kjører recovery disk setter den opp biosen slik den skal likevel. så alt er som det skal, funket før, men ikke nå.

Vil alikevel ikke bruke eksternt tastatur på en bærbar! har ikke ps2 heller.. tror jeg leverer den inn til garanti. bare kjipt hvis de finner ut av at det er en softwarefeil og jeg ikke får det på garantien.

Lenke til kommentar
Har loadet deafault settings, dessuten når jeg kjører recovery disk setter den opp biosen slik den skal likevel. så alt er som det skal, funket før, men ikke nå.

Vil alikevel ikke bruke eksternt tastatur på en bærbar! har ikke ps2 heller.. tror jeg leverer den inn til garanti. bare kjipt hvis de finner ut av at det er en softwarefeil og jeg ikke får det på garantien.

Ville ikke gamblet på å få noe slikt på garanti. Gå heller til nærmeste Elkjøp/Lefdal med PC-tekniker på huset og be om hjelp, så fikses det både raskere og billigere enn om du begynner å sende inn på service.

Edit: Forresten, så vidt meg bekjent rører ikke en recovery disk BIOS

Endret av Filthpig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...