Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]hull i girkasse, hvordan lime?

Anbefalte innlegg

en skrue i giroverføringa knakk og ramlet ned i kassen, der er det lite plass så den lagde et hull ca 10mm i kassen..

jeg tenkte jeg skulle lime hullet...

hva anbefales av kjemiske stoffer som jeg kan bruke?? plastic padding "kjemisk metall" ??

jeg har ikke tid til å skru ut kassen for å sveise

bilen er en vw sharan -99 manuell kasse (djy)

skruen som knakk er nr 16

N34-0337.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oppdatering:

den skruen som knakk er en 7mm skrue.. ikke akkurat hyllevare..

møller har ikke, måtte spesialbestilles.. tok over 1 uke, jeg tok en liten ringerunde rundt omkring, og fikk heldigvis tak i skruer. :)

jeg er litt usikker på om jeg får ut girvelger-mekanismen, girkassen må stå i fri for å få den ut, bilen min står i første gir. får den ikke i fri siden skruen er knekt.

jeg har fått lånt et slikt tynt bøyelig "slange-kamera" mulig jeg da kan se skiftegaflene, og mulig sette den i fri med f.eks ståltråd. ?

til å lime hullet skal jeg bruke Plastic Padding Kjemisk Metall..

jeg har god erfaring med dette stoffet, limte en gang kjølinga til en påhengsmotor. ble potte tett :)

Lenke til kommentar

da var jobben gjort :)

ny skrue i giroverføringa, hullet i kassen limt med kjemisk metall (plastic padding).. ble helt tett..

ny girolje - Dexon lll ATF, er usikker om det er rett olje, men skal kjøre noen dager før jeg bytter olje på nytt.. kan jo være litt spon fra den knekte skruen

girstanga ble "fastere" enn før, tyder nok på at den skruen har vært løs en stund..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...