joka Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 en skrue i giroverføringa knakk og ramlet ned i kassen, der er det lite plass så den lagde et hull ca 10mm i kassen.. jeg tenkte jeg skulle lime hullet... hva anbefales av kjemiske stoffer som jeg kan bruke?? plastic padding "kjemisk metall" ?? jeg har ikke tid til å skru ut kassen for å sveise bilen er en vw sharan -99 manuell kasse (djy) skruen som knakk er nr 16 Lenke til kommentar
citronen Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Hvem sier at du må skru den ut for å sveise? Lenke til kommentar
joka Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 vanskelig å sveise uten å få vasket girkassa.. selv om jeg får det reint ved hullet, vil det nok komme litt olje når jeg begynner å sveise.. Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Enkleste er å gjøre godt rent med aceton. Så ville jeg tettet med en klatt Tech7. Lenke til kommentar
joka Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 en liten ting til.. dette er en manuell girkasse med ATF olje.. originalt skal den ha VW olje nr: G 052 162, noen som vet om f.eks Statoil Transway Dextron lll har samme spec? Lenke til kommentar
joka Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 oppdatering: den skruen som knakk er en 7mm skrue.. ikke akkurat hyllevare.. møller har ikke, måtte spesialbestilles.. tok over 1 uke, jeg tok en liten ringerunde rundt omkring, og fikk heldigvis tak i skruer. jeg er litt usikker på om jeg får ut girvelger-mekanismen, girkassen må stå i fri for å få den ut, bilen min står i første gir. får den ikke i fri siden skruen er knekt. jeg har fått lånt et slikt tynt bøyelig "slange-kamera" mulig jeg da kan se skiftegaflene, og mulig sette den i fri med f.eks ståltråd. ? til å lime hullet skal jeg bruke Plastic Padding Kjemisk Metall.. jeg har god erfaring med dette stoffet, limte en gang kjølinga til en påhengsmotor. ble potte tett Lenke til kommentar
joka Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 da var jobben gjort ny skrue i giroverføringa, hullet i kassen limt med kjemisk metall (plastic padding).. ble helt tett.. ny girolje - Dexon lll ATF, er usikker om det er rett olje, men skal kjøre noen dager før jeg bytter olje på nytt.. kan jo være litt spon fra den knekte skruen girstanga ble "fastere" enn før, tyder nok på at den skruen har vært løs en stund.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå