miniPax Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Oppfølgeren til det voldelige videospillet "Grand Theft Auto 3", "State of Emergency", blir ikke lansert i Norge slik det var planlagt... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=5738322 Syns synd på Dåvøy om jeg skulle møte henne på gata.... _________________ Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours... [ Denne Melding var redigert av: _StatuS_ på 2002-01-22 08:58 ] Lenke til kommentar
Crywolfuhuu Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Et fravær av nok et spekulativt dataspill gir i hvertfall ikke meg søvnløse netter. Jeg håper inderlig noen av dere der ute er så dumme at dere gjør noe med Dåvøy. Da får denne prosessen med å forby dataspill virkelig vann på mølla. "Dataspill fører virkelig til mer vold!!!" Se for deg overskriftene i tabloidpressen. Latterlig. Lenke til kommentar
NoC Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Blir litt skremt selv av denne "HåperJegMøterDåvøyPåGata" tendensen. Dama er der for å gjøre en jobb, hvis hun ikke reagerte så ville hun ikke ha noe der å gjøre. Jeg er ikke mye hypp på å miste tilgangen på spill, men dama må jo være inne på noe siden alle drømmer om "HJMDPG". Husker den tiden da jeg ikke kunne snakke med noen om PC, men så kom Lara C og gjorde alt stuerent på dagen. Glemt var barneporr, porr og hacking. Nå ser det ut til at PC miljøer er tilbake til steinalderen med vold, spillavhengighet og ydmykelse på div. forumer @ "HJMDPG" tendensen. Selvhjelp er vist beste vei til fortapelsen :wink: Ohh well, som 30 årig hardcore gamer med 10 års fartstid, deltagelse i onlinegaming på semipro nivå i 3 av dem, i full jobb med 150-200 reisedøgn i året, må jeg kunne få si at pc spilling ikke nødvendigvis gjør deg til en psyko som må skjermes fra samfunnet. Hmm men er du allerede på kanten, så trengs det vel ikke så mye mer en litt regn i ansiktet får å klikke. #Aldersgrenser trengs (kan jo bare nevne Pompel & Pilt får å vise at alder er betydningsfullt når det gjelder filmvideospill - tenker ennå med gru tilbake på minnene fra barndommen der man ble plasert foran fjernsynet og bombardert med psykedeliske krumspring mitt i beste barnetvtid mens andre som var noen få år eldre ikke synes det var noe spessielt). #Innsikt i spillpc miljøet kreves av myndighetene for at de skal kunne gjøre en god jobb (til nå har de vært skremmende fraværende), har de ikke forståelsen av miljøet , hva vi liker, hva vi vil gjøre, hvordan vi gjør det, så kan de heller ikke lage reglene slik at de virker på våre premisser, til vår fordel. (Jep regler trengs.. trenger jeg komme in på hvor mye barneporr har ødelagt for pc miljøet opp gjennom årene ?) Nope, vi vil ikke ha "storebrorserdeg", sikkerhet for den enkelte brukers privatliv må settes høyt. Ergo må myndighetene sette seg inn i miljøet og ikke bare lete etter "melkekuer" (vi betaler da "ijnstijnnihælvete" med skatt i dag som det er) og slå ned på trivselen vår. Trenger vi miste spill som State of Emergency? Tja, med skikkelige regler så ville det kanskje ikke vært nødvendig. Slik det er i dag så er det nok bare bra at det blir satt inn restriksjoner. Kunne nok tenkt meg spillet selv, da jeg ikke kan se for meg at jeg vil springe gatelangs og utøve "havoc" etter noen timer med intensiv spilling. Men et sted må grensen gå, en gang må det bli bestemt at nå er det nok, dette kan ikke fortsette. Just too bad at myndighetene ikke har vist vilje til å sette seg inn i miljøet vårt, et norsk forbud mot et pcps2 spill i dag betyr veldig lite. Greit nok, Narvesen vil ikke selge det til meg, men det vil alle andre online spillbutikker i resten av verdenen plus det som måtte være av servere for gamecracks. "Get online-dl-install-play" Gidder ikke skrive mer nå, mye kuulere med en runde online. Som en "tenker" på besøk i P4 i dag sa : "Forskning viser at avreagering med pcspill har den motsatte effekten" .. tisk.. det funker da bra nok for meg :wink: (alle sitat, skrivefeil, fakta og meninger er fritt hentet ut av det nedpsyka hodet mitt som ikke tenker klart nok etter et hardt liv med mye spilling, sene netter og lite sosial kontakt) NoC out :wink: [ Denne Melding var redigert av: NoC på 2002-01-22 19:52 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå