Amberlamps Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Har noe makaroni og ost stående her som ser veldig fristende ut! (kunstig ost) Det har ligget i en tett matboks i 6-7timer i romtemperatur. Er noe farlig å spise dette? Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 selvfølgelig går det bra Kjenner jeg en ironisk tone? Lenke til kommentar
Braekke Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Kjenner jeg en ironisk tone? Håper ikke det Endret 4. mai 2009 av Braekke Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 Jeg trenger et ja eller nei svar! Det ser så godt ut! Lenke til kommentar
Braekke Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) NEI Kos deg! Edit: Skriveleif Endret 4. mai 2009 av Braekke Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Jeg ville kastet maten og gått og lagt meg på tom mage. sarkasme Lenke til kommentar
hean Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Spis det. Spis... har selv spist egg som er flere måneder over dato. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 Det var et meget godt måltid! Om det var et godt valg får jeg sikkert vite litt senere Lenke til kommentar
Ccconker Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Spis... har selv spist egg som er flere måneder over dato. Hvordan gikk det? Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Han har nok ikke tid til å svare. Han å doskåla er andre planer tipper jeg Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 "What doesn't kill you makes you stronger", guys? Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Mat er mat. Det du ikke dør av ække farlig. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Gjerne ikke farlig, men det er begrenset hvor kult det er å få en matinfeksjon eller -forgiftning og tilbringe en dag eller to på toalettet. Romtemp er hva man kaller "bakteriell faresone" på fint, bakterier formerer seg fint her. Lenke til kommentar
Kongen av Lassa Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Spis... har selv spist egg som er flere måneder over dato. Hvordan gikk det? egg.no Ta det med en klype salt Ta stemplingsdatoen på eggekartongen ”med en klype salt”. Norske egg er like gode og like trygge å spise i flere måneder etter at de har ”gått ut på dato”, bare du har eggene i kjøleskap. På grunn av faren for salmonella i andre land, har EØS en regel om at egg bare kan stemples med 28 dager fra verping. For - er det først salmonellabakterier inne i egget – formerer de seg for hver dag som går; særlig hvis eggene ikke oppbevares kjølig. I Norge har vi verken salmonella i eggene eller problemer med kjøling av eggene. Likevel må vi følge bestemmelsene i EØS; selv om de altså er helt håpløse for oss. Vi får ta stemplingsdatoen på egg ”med en klype salt”! Lenke til kommentar
Ccconker Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Da lærte jeg noe nytt idag og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå