Gå til innhold

Alan Wake hva har skjedd?

Anbefalte innlegg

Det var vel i 2007 jeg kjøpte meg ny pc for konfe-pengene et beist, som jeg skulle bruke til å sette Crysis, Age Of Conan og "Alan Wake" på plass med, Crysis og Conan fikk jeg prøvd kjapt, og det gikk ikke lenge før jeg ble lei, men hva skjedde med Alan Wake?

Det er jo nå snart 2 år siden jeg hørte noe om det finsk produserte spillet. Jeg gledet meg skikkelig til dette, trailerne og alle demoene jeg har sett fikk meg til å føle meg som en guttunge ventet på nissen på julaften.

Har det sagt full stopp?

Noen som i hele tatt vet hva som har skjedd?

Er nå redd for at jeg må konfirmere meg enda en gang for å betale oppgraderingene hvis det da i det hele tatt kommer en release...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Jeg tolket traileren (den er verdt et gjensyn om du har sett den før) som kom i fjor høst dithen at spillet nærmer seg utgivelse, etter 2-3 års stillhet slipper man ikke en trailer bare for morros skyld. Jeg forventer derfor at spilles vises frem i sin helehet på årets E3, med utgivelse før jul eller tidlig neste år. Tipper at MS vil åpne med Alan Wake på E3-konferansen 1. juni, når de har en hel spillverden rettet deres vei.

Lenke til kommentar

Camrot du er slem du, traileren gjør at jeg gleder meg enda mer, nå som jeg nesten hadde begynt å glemme spillet:P

Men noen som vet hvordan gameplayet blir? om det blir fritt som crysis og farcry, muligheten til å bevege seg hvor du vil gir en mye bedre spillfølelse, eller kommer spillet til å bestå av unsynlige vegger gjennom hele historien?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Den traileren har jeg sett mer enn et par ganger selv, den er meget stemningsfull.

Det er ikke en FPS, om du mente det, men det skal angivelig være en verden vi kan bevege oss fritt i, såkalt free-roaming. Selve gamplayet består av en miks av action, bilkjøring og adventure/utforskning med mye fokus på historiefortelling. Et spennende punkt er at lys er et sentralt element i actiondelen av spillet, uten at vi vet så mye mer enn det. Fienden skal angivelig ta skade av lys. Remedy har selv beskrevet spillet som en psykologisk actionthriller, og de mener de skal skape en stemning og atmosfære i spillet som skal gjøre det skummelt, ikke bare fiender som hopper frem rett forann deg slik som de fleste horror-spill gjør.

Remedy har så og si ikke vist noe gameplay til pressen så akkurat hvordan det blir er det ikke mange som vet ennå. Vi krysser fingrene for E3, og håper jeg har rett i min spådom. Hører vi ikke noe på E3 kan vi derimot glemme spillet i 2009.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...