Grumpy-Guy Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) . Endret 15. juni 2009 av Grumpy-Guy Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 beklager å måtte skuffe deg, men det er ingen oppgave der Lenke til kommentar
Grumpy-Guy Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 beklager å måtte skuffe deg, men det er ingen oppgave der Har fikset link nå Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Du skal forkorte? Skriv om røttene til potenser, og bruk potensreglene for multiplikasjon og divisjon. Bruk denne: Ikke værre ... Lenke til kommentar
Grumpy-Guy Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Du skal forkorte? Skriv om røttene til potenser, og bruk potensreglene for multiplikasjon og divisjon. Bruk denne: Ikke værre ... I fasiten står det at svaret er 3^-3. Kan være at fasiten har feil i og med at den ikke bestandig er 100% rett. Hvis jeg får forkortet, er det noen som har en ide om hvordan jeg kan gange disse faktorene sammen? Endret 4. mai 2009 av Grumpy-Guy Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Altså.. når du skal trekke sammen faktorer som har samme grunntall, kan du addere og substraere eksponentene (husk lik fellesnevner).. du plusser eksponenten til tellerne, og substraerer eksponenten til nevnerne, slik som vist over. Endret 4. mai 2009 av kimj_ Lenke til kommentar
Grumpy-Guy Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 Der ja, takker for svar... Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Håper du skjønte utregningen get some sleep! natta Endret 4. mai 2009 av kimj_ Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 hvordan skriver dere ligningene slik dere har gjort? Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 hvordan skriver dere ligningene slik dere har gjort? Bruker TEX ... Torbjørn har laget en sticky øverst på skoleforumet med informasjon om dette. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 TEX kodene var jo forivrende så vidt som jeg skumleste, kunne man installere et program som du bare trengte å skrive inn ligningen selv så gjorde programmet kodingen selv? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Om du las det ut frå tråden min, las du feil. Kva var forvirrande forresten? Håper du såg på meir enn det eine dømet som står øvst ... Kimj_ har brukt noko anna enn det som er innebygd i forumet, men akkurat kva han har brukt veit eg ikkje. Det finst fleire forskjellige program for å skrive matematikk, som t.d. MathType, men skal du lære deg det for å skrive i forumet kan det vere like greit å bruke nokre minutt å setje seg inn i TeX-kodane. Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Enig med Torbjørn. Sett deg inn i det! Det er nemlig mange forum som bruker TeX, men i hvert fall.. jeg brukte Mathematica for å vise min utregning, fordi jeg ikke hadde kamera e.l. liggende så jeg kunne ta bilde av min skriftlige utregning Endret 5. mai 2009 av kimj_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå