Gå til innhold

Bruke bærbar datamaskin fra USA i Norge

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg laptop i USA. Siden de bruker 110V her, kan jeg selvsagt ikke bruke den i Norge uten en volt converterer. Har en liggende, som konverterer 240V ned til 110V. Er dette nok? En slik du stikker i veggen og plugger deretter datamaskinen inn. Eller bli dette for dårlig?

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skulle gå helt fint, men sjekk hvor mange watt og ampere den konverteren din er på. :whistle:

Men ting er jo det at moderne bærbare kommer med en lader som skifter automatisk mellom 110 - 240 V og 50 - 60 Hz. Det gjør laderen på min Dell som er riktig nok kjøpt i Europa, men kanskje yankee landet ikke er kommet så langt enda??

Lenke til kommentar
Har kjøpt meg laptop i USA. Siden de bruker 110V her, kan jeg selvsagt ikke bruke den i Norge uten en volt converterer. Har en liggende, som konverterer 240V ned til 110V. Er dette nok? En slik du stikker i veggen og plugger deretter datamaskinen inn. Eller bli dette for dårlig?

Takk for alle svar.

På laderen står det 110V til 240V. Kan jeg da bruke den på det norske strømnettet uten konverterer? Eneste jeg trenger er et adapter?

Betyr det ikke at bare laderen tåler opp til 240V?

Lenke til kommentar

Takk for alle svar.

På laderen står det 110V til 240V. Kan jeg da bruke den på det norske strømnettet uten konverterer? Eneste jeg trenger er et adapter?

Skulle tro det. Eventuelt er det bare å kjøpe en ny lader her hjemme som passer til samme PC da selve konverteren i bærbare ligger på laderen (altså fra 110 V AC 60 Hz / 230 V AC 50 Hz -> 12(?) V DC).

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Takk for alle svar.

Skulle tro det. Eventuelt er det bare å kjøpe en ny lader her hjemme som passer til samme PC da selve konverteren i bærbare ligger på laderen (altså fra 110 V AC 60 Hz / 230 V AC 50 Hz -> 12(?) V DC).

Ok. Jeg skal høre med butikken om jeg kan bruke den her hjemme. Men siden det står 110v til 240v regner jeg med det er greit. Det koster jo bare $10-20 her for en voltage converter også. (om disse ikke skader datamaskinen over lengre tid?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...