Andebass Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Først og fremst, speccet mitt: 650w Asus nVidia x280 OC (fabrikk OCet) Intel Core 2 Duo E8500 3.16 GHz, 3.17 GHz Ram 4GB minne Vista 32bit Jeg har prøvd å tweake litt, derav lastet ned forskjellige mods som visstnok skulle gjøre det mer smooth, men til veldig lite hell. FPSen ligger på rundt 30-33, men med engang jeg kommer inn i litt mer åpne områder eller mye action med f.eks explosjoner og mye folk, så synker FPSen fort ned til rundt 20... Det er selvfølgelig en mulighet å spille på enda lavere settings, men med tanke på at med mitt specc skulle ikke spillet være det størtse problemet på high settings (ikke very high). Har prøvd å kjøre på max oppløsning som er tilgjengelig på min skjerm (1680x1050), men da blir det rett og slett for "hakkete" når jeg snur meg til at det er gøy å spille. Spiller derfor på 1440x900, som er settingen under, i windowed mode. Grunnen til at jeg mener det er noe feil her, er flere: - For det første er speccet mitt godt over reccomended for å kjøre spillet - jeg har både sett videoer og lest om mange som har mye bedre FPS med lavere specc som f.eks nvidia 8800gt kort, 2GB ram og 2.5-3GHz... - og sist, men ikke mist så lurer jeg veldig på hvordan disse karene klarte å få x280 kortet på så høy FPS som i denne testen: http://www.techpowerup.com/reviews/Diamond/HD_4870/8.html Jeg kjører til og med med 0 AA. Har sittet i flere timer for å prøve å finne en løsning på hva som er "galt", men til ingen lykke. Håper dere her inne kan være til hjelp for meg!! Takker på forhånd for all hjelp! Edit: Glemte å nevne at det er crysis jeg spiller..! Jeg har forresten siste patch til spillet og driver til iallefall skjermkortet. Litt usikker på HK... Jeg prøvde å kjøre spillet i DX9, og fant en tweak som kunne force frem DX10 effektene... fungerer veldig bra foreløping Ligger på 30-40FPS nå. Men er likevel ikke helt fornøyd, med tanke på at jeg må "jukse" så mye med configs for å få det til å være acceptable å spille etter hvordan jeg liker det. Siste ting, hva er fsb, og hvordan stiller jeg den til 400? Endret 4. mai 2009 av Andebass Lenke til kommentar
Zero- Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Først og fremst, speccet mitt:650w Asus nVidia x280 OC (fabrikk OCet) Intel Core 2 Duo E8500 3.16 GHz, 3.17 GHz Ram 4GB minne Vista 32bit Jeg har prøvd å tweake litt, derav lastet ned forskjellige mods som visstnok skulle gjøre det mer smooth, men til veldig lite hell. FPSen ligger på rundt 30-33, men med engang jeg kommer inn i litt mer åpne områder eller mye action med f.eks explosjoner og mye folk, så synker FPSen fort ned til rundt 20... Det er selvfølgelig en mulighet å spille på enda lavere settings, men med tanke på at med mitt specc skulle ikke spillet være det størtse problemet på high settings (ikke very high). Har prøvd å kjøre på max oppløsning som er tilgjengelig på min skjerm (1680x1050), men da blir det rett og slett for "hakkete" når jeg snur meg til at det er gøy å spille. Spiller derfor på 1440x900, som er settingen under, i windowed mode. Grunnen til at jeg mener det er noe feil her, er flere: - For det første er speccet mitt godt over reccomended for å kjøre spillet - jeg har både sett videoer og lest om mange som har mye bedre FPS med lavere specc som f.eks nvidia 8800gt kort, 2GB ram og 2.5-3GHz... - og sist, men ikke mist så lurer jeg veldig på hvordan disse karene klarte å få x280 kortet på så høy FPS som i denne testen: http://www.techpowerup.com/reviews/Diamond/HD_4870/8.html Jeg kjører til og med med 0 AA. Har sittet i flere timer for å prøve å finne en løsning på hva som er "galt", men til ingen lykke. Håper dere her inne kan være til hjelp for meg!! Takker på forhånd for all hjelp! Hjelper sikkert litt for de som kan det hvis du sier hvilket spill det er snakk om.... Lenke til kommentar
larsingedude Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 skaff deg 64bit OS + last ned drivere til skjermkort, still fsb i bios til 400, minst Lenke til kommentar
k0nge Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 skaff deg 64bit OS + last ned drivere til skjermkort, still fsb i bios til 400, minst Jeg har det samme problemet med nesten samme specs, og jeg har 64bit OS (Win Vista HomeP.) Eneste er at jeg har Raedon HD4870 OC...ellers er det mye det samme. Men har tenkt på å overklokke lenge, og har skaffet meg TRUE-kjøler og Lian Li-kabinett, så det skulle ikkke være nokke problem. Får teste å sette fsb i bios til 400 slik som du sier. HKet skal visst være bra på FSB i følge en kjent britisk OC-dude.. Lenke til kommentar
larsingedude Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 skaff deg 64bit OS + last ned drivere til skjermkort, still fsb i bios til 400, minst Jeg har det samme problemet med nesten samme specs, og jeg har 64bit OS (Win Vista HomeP.) Eneste er at jeg har Raedon HD4870 OC...ellers er det mye det samme. Men har tenkt på å overklokke lenge, og har skaffet meg TRUE-kjøler og Lian Li-kabinett, så det skulle ikkke være nokke problem. Får teste å sette fsb i bios til 400 slik som du sier. HKet skal visst være bra på FSB i følge en kjent britisk OC-dude.. xp har ikke directx støtte, skaff deg vista, eller 7 Lenke til kommentar
k0nge Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Først og fremst, speccet mitt:650w Asus nVidia x280 OC (fabrikk OCet) Intel Core 2 Duo E8500 3.16 GHz, 3.17 GHz Ram 4GB minne Vista 32bit Jeg har prøvd å tweake litt, derav lastet ned forskjellige mods som visstnok skulle gjøre det mer smooth, men til veldig lite hell. FPSen ligger på rundt 30-33, men med engang jeg kommer inn i litt mer åpne områder eller mye action med f.eks explosjoner og mye folk, så synker FPSen fort ned til rundt 20... Det er selvfølgelig en mulighet å spille på enda lavere settings, men med tanke på at med mitt specc skulle ikke spillet være det størtse problemet på high settings (ikke very high). Har prøvd å kjøre på max oppløsning som er tilgjengelig på min skjerm (1680x1050), men da blir det rett og slett for "hakkete" når jeg snur meg til at det er gøy å spille. Spiller derfor på 1440x900, som er settingen under, i windowed mode. Grunnen til at jeg mener det er noe feil her, er flere: - For det første er speccet mitt godt over reccomended for å kjøre spillet - jeg har både sett videoer og lest om mange som har mye bedre FPS med lavere specc som f.eks nvidia 8800gt kort, 2GB ram og 2.5-3GHz... - og sist, men ikke mist så lurer jeg veldig på hvordan disse karene klarte å få x280 kortet på så høy FPS som i denne testen: <a href="http://www.techpowerup.com/reviews/Diamond/HD_4870/8.html" target="_blank" rel="nofollow">http://www.techpowerup.com/reviews/Diamond/HD_4870/8.html</a> Jeg kjører til og med med 0 AA. Har sittet i flere timer for å prøve å finne en løsning på hva som er "galt", men til ingen lykke. Håper dere her inne kan være til hjelp for meg!! Takker på forhånd for all hjelp! Prøv å oppdatere BIOS, HK-drivere, skjermkortdrivere og spilldrivere... Hvis ikke må du overklokke CPUen, men da trenger du en bedre kjøler(enn stock), i hvert fall hvis du vil klokke godt og ha en god temp. I mitt system er CPU'en den eneste som viser under 5,9 på windows experience index (5,7). skaff deg 64bit OS + last ned drivere til skjermkort, still fsb i bios til 400, minst Jeg har det samme problemet med nesten samme specs, og jeg har 64bit OS (Win Vista HomeP.) Eneste er at jeg har Raedon HD4870 OC...ellers er det mye det samme. Men har tenkt på å overklokke lenge, og har skaffet meg TRUE-kjøler og Lian Li-kabinett, så det skulle ikkke være nokke problem. Får teste å sette fsb i bios til 400 slik som du sier. HKet skal visst være bra på FSB i følge en kjent britisk OC-dude.. xp har ikke directx støtte, skaff deg vista, eller 7 Les litt bedre..."Win Vista HomeP.".. EDIT: Sorry for at eg knabbet tråden din litt Andebass! =) Endret 4. mai 2009 av k0nge Lenke til kommentar
larsingedude Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Først og fremst, speccet mitt:650w Asus nVidia x280 OC (fabrikk OCet) Intel Core 2 Duo E8500 3.16 GHz, 3.17 GHz Ram 4GB minne Vista 32bit Jeg har prøvd å tweake litt, derav lastet ned forskjellige mods som visstnok skulle gjøre det mer smooth, men til veldig lite hell. FPSen ligger på rundt 30-33, men med engang jeg kommer inn i litt mer åpne områder eller mye action med f.eks explosjoner og mye folk, så synker FPSen fort ned til rundt 20... Det er selvfølgelig en mulighet å spille på enda lavere settings, men med tanke på at med mitt specc skulle ikke spillet være det størtse problemet på high settings (ikke very high). Har prøvd å kjøre på max oppløsning som er tilgjengelig på min skjerm (1680x1050), men da blir det rett og slett for "hakkete" når jeg snur meg til at det er gøy å spille. Spiller derfor på 1440x900, som er settingen under, i windowed mode. Grunnen til at jeg mener det er noe feil her, er flere: - For det første er speccet mitt godt over reccomended for å kjøre spillet - jeg har både sett videoer og lest om mange som har mye bedre FPS med lavere specc som f.eks nvidia 8800gt kort, 2GB ram og 2.5-3GHz... - og sist, men ikke mist så lurer jeg veldig på hvordan disse karene klarte å få x280 kortet på så høy FPS som i denne testen: <a href="http://www.techpowerup.com/reviews/Diamond/HD_4870/8.html" target="_blank" rel="nofollow">http://www.techpowerup.com/reviews/Diamond/HD_4870/8.html</a> Jeg kjører til og med med 0 AA. Har sittet i flere timer for å prøve å finne en løsning på hva som er "galt", men til ingen lykke. Håper dere her inne kan være til hjelp for meg!! Takker på forhånd for all hjelp! Prøv å oppdatere BIOS, HK-drivere, skjermkortdrivere og spilldrivere... Hvis ikke må du overklokke CPUen, men da trenger du en bedre kjøler(enn stock), i hvert fall hvis du vil klokke godt og ha en god temp. I mitt system er CPU'en den eneste som viser under 5,9 på windows experience index (5,7). skaff deg 64bit OS + last ned drivere til skjermkort, still fsb i bios til 400, minst Jeg har det samme problemet med nesten samme specs, og jeg har 64bit OS (Win Vista HomeP.) Eneste er at jeg har Raedon HD4870 OC...ellers er det mye det samme. Men har tenkt på å overklokke lenge, og har skaffet meg TRUE-kjøler og Lian Li-kabinett, så det skulle ikkke være nokke problem. Får teste å sette fsb i bios til 400 slik som du sier. HKet skal visst være bra på FSB i følge en kjent britisk OC-dude.. xp har ikke directx støtte, skaff deg vista, eller 7 Les litt bedre..."Win Vista HomeP.".. EDIT: Sorry for at eg knabbet tråden din litt Andebass! =) du fant en feil, gz Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Jeg har ganske lik setup bare 4870 1GB. Det og nvidiakortet der burde klare å kjøre det meste unntat de ekstreme som Crysis på maks og 1900x1200. Det gjør jeg her. Men ja, oppdater alle drivere. Hvis det ikke funker så er det faktisk noe feil en eller annen plass. Men 64bits OS trengs også for å bruke all rammen du har. Overklokking kan også være en mulighet, men å kjøre maks på 1900x1200 uten særlige problemer burde gå glatt helt uten overklokking. Overklokking kan du f,eks gjøre på cpuen din kjempeenkelt. Den kan klokkes til 3,6 med standard kjøler. Vil du til 4ghz er det ikke så vanskelig heller men da må du ha en bedre kjøler. Grafikkortet kan også klokkes, men siden det er litt klokket fra før av må du være forsiktig og bruk guider fra nettet. med 4870 er det bare å trykke på autotune og nyte forbedringene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå