Gå til innhold

Finnes det noen jobber på dataen(internett) som en 13åring kan gjøre?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
boreandre har nok rett.

Jobber for kjente og nære.

Evnt. bli god i nettdesign, så kan du kanskje selge templates eller lage nettside for kjente som er interessert.

HTML, CSS, PHP, MySQL og javascript funksjoner er en god start.

Men det krever jo en del kunnskaper om databaser og slikt, også om FTP servere.

Bare å starte :thumbup: Er ikke av de vanskeligste språkene å lære. Det er morsomt og når du får dreisen :)

Forøvrig er jo også C++ et veldig greit språk og lære seg og kjempe artig når du har lært litt

templates er det det du lager med CSS?

Lenke til kommentar

Huff. Jeg får følelsen av at mange unge som leser dette kan se på dette som lettjente penger, men en ting skal dere vite. For å bli god i å lage hjemmesider og beherske alle fronter ved en hjemmeside krever masse arbeid, og man må virkelig brenne for det. Femtenåringer som har tjent penger på dette kan jeg vedde på har sittet timesvis og jobbet med dette dag etter dag.

Dessuten finnes det nok av de som tar en "utdanning" i dette. Markedet er kjempestort, og sjansen for at nettopp DU som sitter der hjemme og leser dette uten noen form for kunnskaper innen HTML, CSS eller hva som helst får en jobb, er svært, svært liten. Kanskje om 3-4 år kan det bli aktuelt og begynne å høre rundt med kjente som jobber i firmaer om de kunne tenke seg å kjøpe et webdesign av deg avhengig av hvor mye du jobber hver dag.

Er du ung og har absolutt lyst til å ha en jobb innen IT kan jeg anbefale bygging av PC-er eller service. Det tar ikke allverden av tid før du kjenner innmaten i en PC og har kanskje allerede begynt å skru litt på din egen før du kan gi i vei å tilby deg å skru sammen PC-er for kjente. Husk at du alltid sier klart og tydlig ifra at du ikke vil holdes ansvarlig hvis det ikke fungerer, men mindre du ønsker det motsatte. Det er veldig lett å skylde på han som bygde den, når det kanskje har seg sånn at komponentene egentlig ikke var kompitable med hverandre.

Lenke til kommentar

Vil du tjene penger innen programmering så kan du starte å lese om det nå mens du fullfører ungdomsskolen og videregående for så å ta en linje på universitetet som handler om noe du har funnet interessen for.

Du vil ikke komme til å tjene penger over nettet som en 13-åring, tjener langt enklere penger ved å gå med posten.

Lenke til kommentar
Du vil ikke komme til å tjene penger over nettet som en 13-åring, tjener langt enklere penger ved å gå med posten.

^Second that. Kan jo lære deg noe annet som du kan tjene penger på innen data imens.

Lenke til kommentar
kjenner en kid på 15 år som tjente 10 tusen på å lage en nettside. han har et enkeltmansforetak og har stadig noen kunder. mulighetene er der ute ;)

jeg kunne ha tjent noen penger da jeg var rundt 13-14 o. var ganske flink med html og sånn på den tiden, og lagde en gaaaanske populær nettside! masse besøkende hver dag! hadde jeg vært smart kunne jeg reklamert litt mer for den og funnet på noe å tjene penger på!

men det tenkte jeg jo ikke noe på:p

kikk litt rundt hva andre folk tjener penger på på nettet!

en annen ting du kan gjøre er jo å lage noe, som smykker, strikke noe, sy noe... etelleranna. også selge det.

husk at det må være ganske god kvalitet og godt gjennomført og originalt for å få solgt det da!

hvis du lærer deg en del på photoshop og blir ganske flink, kan du ta på deg oppdrag å lage plakater/brosyjrer osv for andre. man får gjerne noen tusenlapper for å lage en plakat!

Lenke til kommentar
er det noen som vet om noen jobber eller ting jeg kan gjøre som 13åring for å tjene penger? det hadde vært gøy om det var noe på dataen. og noe som jeg faktisk tjener på ikke san adsense ting som du aldri tjener på.

men er det noen som har tips?

jeg kan litt med data men ikke allt for mye er villig til å lære meg noe visst det hjelper.

takk for svar!

Kom deg ut å gå litt luft :) gå med vg :D

Lenke til kommentar
Huff. Jeg får følelsen av at mange unge som leser dette kan se på dette som lettjente penger, men en ting skal dere vite. For å bli god i å lage hjemmesider og beherske alle fronter ved en hjemmeside krever masse arbeid, og man må virkelig brenne for det. Femtenåringer som har tjent penger på dette kan jeg vedde på har sittet timesvis og jobbet med dette dag etter dag.

Dessuten finnes det nok av de som tar en "utdanning" i dette. Markedet er kjempestort, og sjansen for at nettopp DU som sitter der hjemme og leser dette uten noen form for kunnskaper innen HTML, CSS eller hva som helst får en jobb, er svært, svært liten. Kanskje om 3-4 år kan det bli aktuelt og begynne å høre rundt med kjente som jobber i firmaer om de kunne tenke seg å kjøpe et webdesign av deg avhengig av hvor mye du jobber hver dag.

Helt enig med deg. Men en viktig ting er at hvis en som femtenåring begynner så smått og pusler med HTML/CSS eller enda bedre: Klarer å lære seg noen linjer PHP, har denne personen et veldig bra utgangspunkt for å jobbe med dette senere! Noen år på Medier og Kommunikasjon evt. en sterk interesse for design kan åpne opp verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...