Gå til innhold

Tips til sydentur?

Anbefalte innlegg

Hei!

Det har seg sånn at min mor, etter å ha vært negativ til sydentur lenge, nå sier at hun vil ha meg med til syden. Jeg ble veldig glad, meg også overrasket. Vi har ingen peiling på hvor vi skal dra. Håper derfor noen her kan hjelpe oss med å finne ut hvor vi kan dra.

Min far kan ikke ta flere ferieuker, og det blir derfor bare meg og min mor. Av den grunn er det viktig at det er en eller annen form for aktivitet der vi reiser. I tillegg bør det være gode bade- og shoppingmuligheter. Stedet må være innenfor Europa/Nord-Afrika. Pris er ikke så viktig.

Er det noen som har noen tanker og tips om hvor vi kunne dra? Jeg har sett litt på Kreta og Malta, noen som har erfaring derfra?

Kan nevne at Spania og Kanariøyene er totalt uaktuelt.

Endret av Karlson
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Det har seg sånn at min mor, etter å ha vært negativ til sydentur lenge, nå sier at hun vil ha meg med til syden. Jeg ble veldig glad, meg også overrasket. Vi har ingen peiling på hvor vi skal dra. Håper derfor noen her kan hjelpe oss med å finne ut hvor vi kan dra.

Min far kan ikke ta flere ferieuker, og det blir derfor bare meg og min mor. Av den grunn er det viktig at det er en eller annen form for aktivitet der vi reiser. I tillegg bør det være gode bade- og shoppingmuligheter. Stedet må være innenfor Europa/Nord-Afrika. Pris er ikke så viktig.

Er det noen som har noen tanker og tips om hvor vi kunne dra? Jeg har sett litt på Kreta og Malta, noen som har erfaring derfra?

Kan nevne at Spania og Kanariøyene er totalt uaktuelt.

Det kommer litt an på hva du ser etter.

Har lite erfaring fra Malta, men kan fortelle deg at Kreta er et veldig turist-okkupert sted. Er du interessert i Hellas, kan jeg imidlertid anbefale noen av de mindre øygruppene i sør. Var en tur til Skiathos sommeren 2007 og har kun positive opplevelser derfra. Flott shoppingmiljø og ikke sprengfullt med turister, kjempeflotte brygger og mye bra shoppingmuligheter. Utrolig flott om natten da det lille kosliget stedet blir til et slags ''lysparadis''. Flotte strender! :D Vil kanskje råde deg til å snakke med f.eks Apollo som fins rundt omkring, var der selv og fikk mye nyttig info.

Ville bare rette en skrivefeil.

''Kosliget'' skal være uten T. Den var såpass stygg at jeg følte jeg måtte...

Lenke til kommentar

Takk for tipset! Men vi har bestemt oss for å dra et sted med muligheter for windsurfing. Derfor ser vi nå på Portugal, nærmere bestemt Albufeira, og Alghero, Sardinia.

Noen som har erfaring fra noen av stedene? Gjerne bare Portugal eller Sardinia generellt :)

Lenke til kommentar
Takk for tipset! Men vi har bestemt oss for å dra et sted med muligheter for windsurfing. Derfor ser vi nå på Portugal, nærmere bestemt Albufeira, og Alghero, Sardinia.

Noen som har erfaring fra noen av stedene? Gjerne bare Portugal eller Sardinia generellt :)

Var i Albufeira ifjor sammen med en venn av meg! :D

Gatelangs med butikker og fine aktivitetmuligheter. Bare å anbefale!

Bodde på et tilsynelatende ''lite og stusslig hotell'', men det viste seg og være veldig bra.

De selger kjempegode tomater og egg nedi der! :new_woot:

Var i Albufeira ifjor sammen med en venn av meg! :D

Gatelangs med butikker og fine aktivitetmuligheter. Bare å anbefale!

Bodde på et tilsynelatende ''lite og stusslig hotell'', men det viste seg og være veldig bra.

De selger kjempegode tomater og egg nedi der! :new_woot:

En times kjøretur fra Lisboa, det går også en del turer til Sevilla, Spania, med buss derifra.

Lenke til kommentar
Det hørtes veldig bra ut! :D

Tror ikke du vil angre om du velger det!

Det er to bydeler. New Town og Old Town. Old Town er eldre og mer befolket, new town er kjent for en lang stripe med 80 butikker på hver side. veldig mye forskjellig og bra priser, sosialt er det og. folk er veldig hyggelige.

Merket at det var veldig mye engelskmenn der nå i fjor, vet ikke om det er slik hvert år ;)

Lenke til kommentar
Engelskmenn gjør meg ingenting. Veldig flott å få høre erfaring! Hørtes veldig aktuelt ut det her. :)

:)

Utrolig flott sted, det fins fantastiske stier ved kysten. Disse stiene er oppe i høyden, gikk et par ganger og hadde en flott opplevelse. De fleste hotellene har badebasseng. Billig taxi. Jeg bodde med gangavstand til stranda, noe som var veldig behagelig. Vil anbefale at du sjekker om hotellet/leiligheten har det..

Lenke til kommentar
hmm kommer ikke på hvor det var jeg var!

2 sek!

jeg var her!

HER!

Tror nok ikke Anatalya er det vi er ute etter, men takk for tipset!

http://www.apollo.no/Travelling+with+apoll...TrackerId=28873 i kreta.

veldig fint der, mye god mat!

Det kunne kanskje vært noe, får se litt nærmere :)

hvorfor er kanariøyene uaktuelt? masse windsurfing der.. og nok av vind :p

Det er bare noe med Spania og Kanariøyene som er så usjarmerende. Ting er liksom litt for turistvennlig nesten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...