Gå til innhold

Kan virus gjemme seg andre steder enn på hardisk?

Gjest member-63169

Anbefalte innlegg

Gjest member-63169

Jeg har vel sagt det meste, har problemer med en data selv etter jeg skiftet hardisk og reinstallerte. har ingen andre lagringsplasser eller hardisker i den.

Har integrert webcam men tviler på virus kan gjemme seg der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et virus er jo en fil eller et programm for og kalle det, det. Og det og tro at et virus kan gjemme seg i et webcam e.l er det samme som og spørre om d går an og lagre word dokumenter i skjermkortet :p

Filen trenger et lagringspunkt, og hvis hardisken din er d eneste du har så er d der det ligger med tanke på windows mappa di :)

Hvis du mener du har virus så fiks deg antivirus og logg på i sikkermodus et par ganger med virus mekking .

Lenke til kommentar

Viruset har nok sneket seg inn i mellom tastene da! Du må være forsiktig så du ikke får det i deg! ;D

Menne, srsly, viruset kan ikke lagre seg andre plasser enn en harddisk. Evt minnepenn og lignende ting, men ikke på ditt webcam f.eks. :)

Lenke til kommentar
Gjest member-63169

væl, eg har byttet hardisk, installert win på nytt på den. samme problem. tastaturet som ikke funker i windowsxp funker i linux... Tror forresten noen webcams har internminne der det kan lagre bilder.

Lenke til kommentar

Godt mulig at det kan ha internminne for lagring av bilder, men jeg er litt skeptisk til det dersom ikke det står på spesifikasjonene?

Det kan være tastaturet, eller om du har windows drivere til tastaturet. Vet igrunn ikke hvorfor det ikke skulle funke, men det er ikke nødvendigvis et virus.

Prøvd å koble til et annet tastatur?

Endret av eKreativ
Lenke til kommentar

at tastaturet ikke funker er ikke noe virus jeg har hørt om ihvertfall.

hva er galt med tastaturet, er det feil tegn, enkelte taster funker ikke, helt dødt, lyser noe osv?

det er ett sted ett virus kan "gjemme" seg, det er i biosen på hovedkortet, men tro meg, det ligger ikke der.

det er kun ett par virus som klarer det og de gjør andre ting enn å fucke opp tastaturet ditt.

nei, webkamera har ikke lagring til bilder, hvorfor skulle det ha det?

nei, det er ingen andre steder ett virus kan gjemme seg.

nei, du har INGEN virus som gjør dette.

fiks på instillingene på pc`n din så skal du nok se at alt funker.

evt er USB-portene sperret/ødelagt så tastaturet ikke funker, men dette skal gjelde alt du kobler til porten tastaturet står i.

Lenke til kommentar
Et virus er jo en fil eller et programm for og kalle det, det. Og det og tro at et virus kan gjemme seg i et webcam e.l er det samme som og spørre om d går an og lagre word dokumenter i skjermkortet :p

Filen trenger et lagringspunkt, og hvis hardisken din er d eneste du har så er d der det ligger med tanke på windows mappa di :)

Hvis du mener du har virus så fiks deg antivirus og logg på i sikkermodus et par ganger med virus mekking .

Det finnes vel også virus som kan lagre seg i bios?

Men dette høres ikke ut som et virus, slike virus er vel ganske sjelden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...