Gå til innhold

Får ikke lyd ved bruk av HDMI på ati 4870

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et ati 4870-kort med to dvi-utganger. Den ene utgangen er koblet til pc-skjermen, den andre til en philips LCD-tv via hdmi (og en dvi -> hdmi adapter på den andre dvi-utgangen på kortet). Har så installert nyeste catalyst 9.4, men får altså ikke lyd over hdmi. Bilde får jeg derimot. Har et Asus Xonar lydkort og i Vista under "Sound" i kontrollpanelet dukker det bare opp "speakers" og "digital out", som representerer henholdsvis analog og digital ut fra lydkortet (altså ikke noe ATI HDMI driver å finne her). Driveren er allikevel å finne under device manager, hvor det ligger under "sound, video and game controllers"; ati function driver for high definition audio". Hadde virkelig satt pris på om noen med kompetanse kunne hjelpe meg her, sitter og river meg i håret.

Edit: Fikk nå tak i en realtek HDMI driver etter å ha lest litt på nettet som dukker opp under "sound", men den står merket "not plugged in" uansett hva jeg gjør

Edit 2: Løste problemet ved å bruke en annen realtek HDMI-driver, rop ut hvis noen er interessert

Endret av Caliber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...