Lex123 Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Bruker Windows 7 beta (7000). DVD/CD-ROMen kommer ikke opp i Min Datamaskin, heller ikke i DxDiag filen, eller i BIOS (boot devices) Den har bare sluttet å eksistere. Den funket fint for litt siden, men ikke nå lenger. Den fungerer helt fin fysisk (lys er på, den kan åpnes/lukkes) men jeg kan ikke spille av noen CD-er ikke engang boot-CDer. Jeg trenger hjelp siden jeg skal til danmark i morgen, og det ville være greit med PC til DVD avspilling. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Høres litt død ut. Kan være skade ved tilkoblingen til hovedkortet el. Du kan prøve å laste ned en Linuxdistro av noe slag, eks. Ubuntu og legge på en bootable USB-pinne og se om CD-romen funker der. Tror dette kan hjelpe deg med fremgangsmåte: http://www.howtogeek.com/howto/linux/creat...e-the-easy-way/ EDIT: Hvis den ikke kommer opp i BIOS heller er den nokså dø uansett, da tviler jeg på at den vil komme opp i Linux heller. La ikke merke til det før etter jeg hadde skrevet. Endret 4. mai 2009 av Webmaster Esso Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå