Nimsi Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Hei, Har en BenQ G2400WD skjerm som som gir meg "no signal detected" når jeg kobler til DVI fra mitt 4870 X2 kort. Kortet/skjermen fungerte perfekt før jeg begynte å tukle med PC'n og satte inn nye vifter. Dette skal selvsagt ikke ha så mye å si, men jeg endte opp med å reformatere og gå igjennom mange problemer med hovedkortet fordi den sluttet å gjenkjenne RAM på PC'n. Etter dette har ikke skjermen fungert riktig med DVI, jeg får ingenting vist fram. Dette medførte at jeg feilsøkte ved å sette inn grafikkkortet i PCIe plass nr 2. Det hjalp heller ikke. Ikke gjennom boot og heller ikke i windows/linux. Det fungerer fint med DVI->HDMI adapter + direkte HDMI til skjermen, og om jeg drar ut HDMI adapteren og kobler til kabelen fungerer det. Men da får jeg maks oppløsning på 1280x720, og Win7 sier at det er HDMI kobling (Selv om jeg har tatt ut adapteren og puttet DVI kabel direkte. Skjermen har native på 1920x1200! Det som jeg fant ut idag er at jeg ikke kan "force output via DVI", jeg kan bare velge VGA, Composite, S-video, men ikke DVI! Vet ikke om Force DVI finnes i det hele tatt, men er ganske sikker på at det burde være der også? Har også prøvd å oppdatere driverne på skjermen til de nyeste. Skriver dette i både Skjermer og Skjermkort da jeg føler det kan hjelpe mer. Nimsi Endret 4. mai 2009 av Nimsi Lenke til kommentar
Nimsi Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 UPDATE: Jeg koblet til en annen skjerm via DVI, og denne fungerer perfekt. Jeg gikk inn i Properties til skjermen og kunne se på driverne, og oppdatere disse hvis jeg ville. Koblet tilbake til G2400WD og denne gangen er oppløsningen 1400x1050, jeg kan ikke gå inn i Properties eller noe som helst. Begynner å tro at det er noe Windows har gjort... jeg husker at Windows Update installerte G2400 drivere når jeg hadde formatert PC'n.. Hmm.. Lenke til kommentar
Nimsi Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 UPDATE #2: Finner ikke monitor i Device Manager. Den andre skjermen kommer opp som en "Generic PnP Monitor".. Nå vet jeg hvorfor jeg ikke kan gå inn på properties, det finnes jo ingen skjerm Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Har en Benq G2400W og den står som "Generic Pnp Monitor" i Device Manager i Windows 7 RC, men høyreklikker jeg på skrivebordet og velger Screen resolution eller hva det nå heter på engelsk, så kommer Benq opp og jeg kan velge hvilken oppløsningen jeg vil ha. Og du har satt riktig inngang på skjerm menyen vel? Jeg snakker ikke om Windows her, men de valgene selve skjermen har. Jeg måtte bytte inngang fra DVI til HDMI og tilbake igjen i skjerm menyen for å skifte kabel. Endret 6. mai 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Nimsi Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 Prøvd dette ja. Jeg tror det er noe feil med skjermen, og skal ringe til BenQ support nå. Lenke til kommentar
Nimsi Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 Yep, det har jeg. Skal hente en ny kabel nå og teste med dette. BenQ sier ny kabel på annen PC, hvis jeg fortsatt får feil må jeg sende den inn. Lenke til kommentar
Nimsi Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 Ny kabel på samme pc fortsatt ingenting, tror ikke det hjelper med annen pc på ny kabel heller...men får vel prøve det også. huff. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå