krizkriz Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Har jeg forstått det rett, at man må ligge i kalorioverskudd hvis man skal øke muskelmassen? Jeg har trent en del tidligere, men har tatt pause siden nyåret. I det siste har det blitt litt for mye sjokolade og godis, og nå er magen blitt litt for stor. Jeg har begynt å spise sunnere, og ligger i kaloriunderskudd for å få bort fettet, samt at jeg jogger ca 3-4 ganger i uka. Men vil jeg ikke få økt muskelmasse hvis jeg trener vekter samtidig med kaloriunderskudd? Lenke til kommentar
JUL Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Det ser ut som du har skjønt det. Det er lite sannsynlig at du vil ha noen som helst sjangs for å bygge mer muskler når du er i underskudd. Du er heldig hvis du greier å bevare mesteparten av muskelmassen. Mange går ned litt i muskelmasse på deff men med en god og kontrollert deff kan tapet minimaliseres. Det er vel bare noen få prosent av befolkningen som kan greie å øke muskelmasse på deff, det er ofte avhengig av gener. Slik jeg har forstått det har mange proffe kroppsbyggere denne fordelen som bare du og jeg kan drømme om. Hvis du er nybegynner kan det hende du allikevel greier å øke i noen øvelser under deffen, men dette er somregel pga forbedret teknikk og ikke økt muskelmasse. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 Ok, takk for svar Det var nytt for meg. Er første gang jeg prøver å gå ned i vekt så. Lenke til kommentar
Encore Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Anbefaler et program som heter CKD: http://www.fitnessprat.no/showthread.php?t=2179 Endret 15. mai 2009 av StayN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå