Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lage en privat proxy server

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har lyst til å sette opp en proxy server på laptopen min hjemme. Den har windows xp.

Jeg skal bruke en annen pc på et annet nettverk til å koble til proxy serveren jeg har på hjemme pcen.

Jeg vil at proxy servern skal fungere for firefox, og et spill som bruker portene 7171.

Hvordan får jeg gjort dette? Har prøvd å søke meg fram til det, men finner ikke så mye om det. Fant en side man kunne laste ned og hoste, og deretter skrive inn web adressen inn i et felt, og så ble siden vist. Det var ikke helt det jeg er ute etter, siden den var fylt med reklame og andre aplikasjoner utenom nettlesere fungerete ikke.

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

privoxy er et lettvektsalternativ. du instalerer det på den pc'n du vill at skal kjøre proxy. så konfigurer du config.txt , det du skal lete etter er

"listen-address 127.0.0.1:8118"

linjene med # er komentator linjer. og har ingenting å si på konfigrasjonen.

og bytte ut 127.0.0.1 med hjemmenetverk ip'n til pc'n du instalerte på. da vil du ha tilgang til proxyen du instalerte på pc'n, på annet netverksutstyr. dette står der på min:

listen-address 10.0.0.23:8118

jeg regner med at du vet hva du må gjøre på vertspc/utstyr for å kontakte proxyservern. lykke til

om du vil at den ikke skal filtrere internetten din noe. så haker du bare av enable i oppgavelinja.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg fikk det til nå. Når jeg gikk på nettet med den andre pcen, så sto det "venter på 85.164.75.197" i et kvart sekund før siden åpna seg, selv om begge pcene er på samme nettverk for øyeblikket.

Er det noen måte jeg kan teste det ut for å være 100% sikker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...