Teardrop Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Hei, Jeg lurer på hvordan en vil merke det dersom en for for lite proteiner? Blir en sulten? Er det isåfall en annerledes sultfølelse enn denn en får når en er sulten etter f.eks. karbohydrater? Lenke til kommentar
JUL Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Hva vil du oppnå? Du trenger forskjellig antall proteiner avhengig av hva du ønsker og driver med. Hvordan trener du? En som spiller fotball trenger ikke samme mengde som en som trener styrke. "Normale" mennesker får dekket mye gjennom kosten og trenger kanskje ikke mer enn 1 gram x kroppsvekt for å oppnå det de vil. Hvis du trener styrke må du ligge på minst det dobbelte (2/2,5 X kroppsvekt) og enda mer på deff. Lenke til kommentar
Teardrop Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 Hva vil du oppnå? Du trenger forskjellig antall proteiner avhengig av hva du ønsker og driver med. Hvordan trener du? En som spiller fotball trenger ikke samme mengde som en som trener styrke. "Normale" mennesker får dekket mye gjennom kosten og trenger kanskje ikke mer enn 1 gram x kroppsvekt for å oppnå det de vil. Hvis du trener styrke må du ligge på minst det dobbelte (2/2,5 X kroppsvekt) og enda mer på deff. Deff? Er det gram per dag? Trener jogging og litt styrke, mest for å holde meg slank og i form. Jeg hører og leser så mye om proteintilskudd, derfor lurer jeg på om jeg trenger det. Men en kjenner ikke på noen måte at en får for lite proteiner? Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Kwashiorkor er et rimelig bra tegn på for lite inntak av proteiner. Lalz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå