Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Viss du er Telenor kunde så kan du laste ned Norton Antivirus eller Norton internett security gratis

 

Viss du er Nextgentel kunde så tror eg du får Norman sitt opplegg, Det tror eg også du får viss du er Tele2...litt usikker.

 

Viss du er så rar at du bruker såkallt gratis internett ala frisurt eller lignende så kjøp Norton eller norman, eller få deg betal abn som inneholder slike tjenester, prisen vil som regel veie opp for det du får.

 

VIKTIG:

Ingenting gratis er bra. Punktum og basta. De er istedet falsk trygghet. Jeg har jobbet med svineriet så ta det fra meg.

 

For at antivirus skal være bra så må programmet kjenne til virus den skal ta. Det vil si at når en idiot har lagt et virus, så må noen lage en oppdatering til ditt antivirus program for at ditt program skal finne og ta knekken på det nye viruset....det betyr også at DU MÅ OPPDATERE DITT ANTIVIRUSPROGRAM for at det skal funke.....noe som de fleste ikke gjør eller ikke skjønner hvordan skal gjøres.

Så viss du har skjønnt poenget så må et firma lage slike oppdateringer, ergo må de tjene penger, ergo må de ta betalt for tjenesten, ergo så kan du glemme gratisvare.

 

...men sjekk ditt internett abn, for ganske mange abn innholder mulighet for å skaffe til veie antivirus program "gratis"....dvs viss du betaler abn avgift....

Lenke til kommentar

VIKTIG:

Ingenting gratis er bra. Punktum og basta. De er istedet falsk trygghet. Jeg har jobbet med svineriet så ta det fra meg.

 

For at antivirus skal være bra så må programmet kjenne til virus den skal ta. Det vil si at når en idiot har lagt et virus, så må noen lage en oppdatering til ditt antivirus program for at ditt program skal finne og ta knekken på det nye viruset....det betyr også at DU MÅ OPPDATERE DITT ANTIVIRUSPROGRAM for at det skal funke.....noe som de fleste ikke gjør eller ikke skjønner hvordan skal gjøres.

Så viss du har skjønnt poenget så må et firma lage slike oppdateringer, ergo må de tjene penger, ergo må de ta betalt for tjenesten, ergo så kan du glemme gratisvare.

 

 

Dette er feil hvis du er privatperson med én maskin. En del gratis antivirus er like bra, men selvfølgelig ikke alle. Jeg har selv erfaring med AVG og den oppdateres ukentlig, noe som er absolutt bra nok. På en arbeidsplass med nettverk er saken ganske annerledes.

Lenke til kommentar

VIKTIG:

Ingenting gratis er bra. Punktum og basta. De er istedet falsk trygghet. Jeg har jobbet med svineriet så ta det fra meg.

 

For at antivirus skal være bra så må programmet kjenne til virus den skal ta. Det vil si at når en idiot har lagt et virus, så må noen lage en oppdatering til ditt antivirus program for at ditt program skal finne og ta knekken på det nye viruset....det betyr også at DU MÅ OPPDATERE DITT ANTIVIRUSPROGRAM for at det skal funke.....noe som de fleste ikke gjør eller ikke skjønner hvordan skal gjøres.

Så viss du har skjønnt poenget så må et firma lage slike oppdateringer, ergo må de tjene penger, ergo må de ta betalt for tjenesten, ergo så kan du glemme gratisvare.

 

 

Dette er feil hvis du er privatperson med én maskin. En del gratis antivirus er like bra, men selvfølgelig ikke alle. Jeg har selv erfaring med AVG og den oppdateres ukentlig, noe som er absolutt bra nok. På en arbeidsplass med nettverk er saken ganske annerledes.

 

Må si meg uenig med abene der, her prøvd AVG og i mine øyne er det ikke bra nok. Jeg er enig med DarkSlayer, du betaler for det du får.

Lenke til kommentar

Slik fungerer oppdateringene for norton antivirus....først lager de oppdateringer til 2003 versjonen, så til 2002 versjonen, så til 2000 versjonen med mindre de holder på å fase den ut. Siste versjon er å foretrekke da de blir fortest lagt oppgraderinger for.

 

Vi anbefaler vel ikke folk til piratkopiering vel? hehe

 

Når det gjelder AVG antivirus så kan man sjekke ut reviews om programmet her....låter dårligt i mine ører....googleing...

 

http://www.software-antivirus.com/program/...rus-review.html

 

http://www.dooyoo.co.uk/computers/applicat..._review/412406/

 

AVG finner ikke alle virus eller trojanere. En side påsto at den fant 64% av alt snusk ute, mens Norton fant 95% og Norman 100%. Den sliter med flere seriøse og alvorlige sikkerhets feil og mangler. Absolutt et "ligg unna" program. De som omtaler seg positive om AVG, gjør det UTEN å ha testet hvor god programmet er til å finne virus og fjerning av dem. Mye personlig svada ute å går om AVG.

 

Ikke for å rakke ned på vedkommende som anbefalte programmet, det er tross alt et godt program til å være gratis....men ver så snill å ikke bruk AVG....dårligt.

 

Personlig så har eg aldri sett et gratis antivirus program engang nå opp på lista i seriøse tester helt siden ...... lenge siden

Lenke til kommentar

Når det gjelder AVG antivirus så kan man sjekke ut reviews om programmet her....låter dårligt i mine ører....googleing...

 

http://www.software-antivirus.com/program/...rus-review.html

 

http://www.dooyoo.co.uk/computers/applicat..._review/412406/

 

AVG finner ikke alle virus eller trojanere. En side påsto at den fant 64% av alt snusk ute, mens Norton fant 95% og Norman 100%. Den sliter med flere seriøse og alvorlige sikkerhets feil og mangler. Absolutt et "ligg unna" program. De som omtaler seg positive om AVG, gjør det UTEN å ha testet hvor god programmet er til å finne virus og fjerning av dem. Mye personlig svada ute å går om AVG.

 

Jeg skjønner på en måte poenget ditt. Det gir en viss trygghet å kjøpe antivirusprogram og det er en god investering.

 

Men AVG er ikke noe dårlig alternativ. Ditt resonnementet holder ikke mål. Et par negative eksempler om AVG er ingen bekreftelse på at AVG er dårlig. Dessuten inneholder eksemplene faktiske feil. Anmeldelsen fra software-anitirus.com forteller at en av ulempene med AVG er at den oppdateres en gang i måneden. Det riktige er en gang i uka. Man kan bare spekulere i hvor seriøs denne anmeldelsen egentlig er.

 

Hvis noen forteller at et antivirusprogram finner 100% av datavirus, forteller dette mer om hvor useriøs den observatøren er. Det ligger i sakens natur at 100% er en umulighet. Det dukker jo opp nye virus hele tiden.

 

Du sier at man bør ligge unna AVG, og baserer dette på alt det negative du kunne finne om AVG, og du fant to eksempler.

 

Hva med å sjekke den andre siden også?

 

AVG er godkjent av den uavhengige organisasjonen ICSA, som driver og tester antivirus og gir ut sertifikater til slike programmer. Testen er utført i februar 2003:

 

http://www.icsalabs.org/html/communities/a...es/tr0203.shtml

 

 

I følgende test fra desember 2002 får AVG bra karakterer, bl.a. "excellent"

 

http://agn-www.informatik.uni-hamburg.de/v.../vtc/en0212.htm

 

 

AV-test.org sine tester viser at AVG er generelt bra. Det eneste negative er at AVG er ikke bra på såkalte zoo-virus, dette er samling av datavirus som brukes for å teste antivirus i en lab, dvs det er ikke "naturlige" datavirus

 

http://www.av-test.org/

 

 

Poenget er at ingen antivirusprogrammer er perfekte, ikke AVG heller. AVG er generelt sett verken bedre eller dårligere enn andre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...