Gå til innhold

BK: Seascape at Sunset

Anbefalte innlegg

God kveld godtfolk!

Lenge siden jeg har postet noe i BK nå, men føler jeg trenger litt kritikk på et landskapsbilde jeg tok i går. Var en liten tur nedom Hvervenbukta, ikke så langt unna der hvor jeg var med Francis for et par uker siden.

Ikke den beste solnedgangen, men fungerte helt greit føler jeg.

Så hva tror dere...?

post-108702-1241453486_thumb.jpg

EXIF:

D300 + Tokina 12-24 f/4 @ 14mm, ISO 100 (LO.1), f/14, 13 sek.

4-stop ND + 3-stop GND.

Endret av IceFox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vakkert, men skulle ønske du hadde en stokk, eller en stor stein som forgrunns element. Kunne også gjort det en god del mørkere, og dermed fått sterkere og vakkrere farger.

Hvor lenge var du der? Jeg kan tenke at hvis du var der i 5-10min til hadde du fått enda finere lys.

Var litt hard idag, sorry. Men bildet var vakkert, ingenting å si på det.

Lenke til kommentar

Det må jo ikke være "den solnedgangen" alltid heller. Det er flotte farger i himmelen. For min del trenger du ikke å gjøre det mørkere; men jeg kan være enig at noe mer spennende i forgrunnen hadde løftet bildet et par hakk.

Tom

Lenke til kommentar
Hvor lenge var du der? Jeg kan tenke at hvis du var der i 5-10min til hadde du fått enda finere lys.

Jeg var der i nesten 2 timer. Altså 45 minutter etter at bildet ble tatt.

Her er et bilde som ble tatt 10 minutter senere.

Mulig å se det siste bildet du tok?

Og som Tom sier, så er det ikke nødt til å være solnedgang, det går også ann med soloppgang :p

Det er somregel da det fineste lyset kommer, men for all del. Klarer du å utvikle et vakkert lys utav fullt sollys: ur my hero!

Lenke til kommentar
Er jo ikke bare han som tar slike bilder, da. Di Fruscia i TimeCatchers tar også mye slike bilder. Det er mesteparten av grunnen til at han er min helt <3 :p

Han er en av mange tror jeg, bare ta en titt på photo.net!

PS sjekket ut siden hans, mye fine bilder der ja :)

Lenke til kommentar
Er jo ikke bare han som tar slike bilder, da. Di Fruscia i TimeCatchers tar også mye slike bilder. Det er mesteparten av grunnen til at han er min helt <3 :p

Han er en av mange tror jeg, bare ta en titt på photo.net!

PS sjekket ut siden hans, mye fine bilder der ja :)

Done aaaand done :)

Lenke til kommentar

Teknisk er jo dette veldig bra,og det er jo ikke tvil om intensjonene.

Litt uheldig med lyset(IKKE eksponeringen!)Det er ikke perfekt hver kveld.

Ellers er jeg delvis enig i det med forgrunnen,men tror at en enda lavere vinkel hadde skapt forgrunn nok.

Likte også vedlegget(bilde2)og det er det samme her,veldig bra gjennomført,men har større potensiale med lavere vinkel. :p

Som vanlig gjør du godt arbeid,og vi får vel se flere bilder fra Hvervenbukta? :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...