Crumpler Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Hei ! Jeg skal bygge meg PC med Intel i7 og da trenger jeg hovedkort med X58 støtte og da lurer jeg på hvilket av disse to kortene burde jeg kjøpe ? Linker : Asus P6T X58 : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=427378 Asus Rampage II GENE X58 : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=44091...led#ProductTabs Takker for alle svar og vær så snill og BEGRUNN ditt svar Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Kommer an på hva du ellers har planer om å putte i maskinen da. GENE er et ganske spesielt kort siden det er micro-ATX og dermed altså mindre fysisk enn P6T. Dette medfører at det har ganske få utvidelsesspor, så har du planer om flere grafikkort eller kontrollerkort kan det fort bli trangt. Til gjengjeld har GENE bedre lydkort enn P6T. Ellers er kortene spesifikasjonsmessig temmelig like, og det er et faktum at X58-kortene i det store og hele er ganske like. Lenke til kommentar
Crumpler Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Hva ville dere gått for ? Og hva er best PCI Express 2.0 innganger med x8 eller x16 ? Endret 4. mai 2009 av Crumpler Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Som sagt, det avhenger av hvordan resten av systemet ser ut. GENE er det beste av de to kortene, hvis du kan leve med micro-ATX. PCI-Express x16 er det beste, men begge kortene har to slike porter, samt at P6T har ett spor som kjører på x8 i tillegg. Lenke til kommentar
Crumpler Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 Hva er det som er vansklig med micro-ATX ? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 At det er færre ekspansjonsporter (PCI, PCI-E) enn på ATX kort. Hvis du feks monterer to skjermkort med dual-slot kjøler på GENE, så har du ingen ledige spor. Men om det er et problem avhenger, som sagt, av bruken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå