Gå til innhold

Årets PL-lag 08/09

Latias

Årets kamp  

78 stemmer

1. 1. Hvilken kamp er sesongens beste?

• Liverpool - Arsenal 4-4
      43
    • Manchester United - Liverpool 1-4
      10
    • Manchester United - Tottenham 5-2
      9
    • Arsenal - Tottenham 4-4
      8
    • Manchester United - Chelsea 3-0
      8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Roy Hodgens (selv om vi alle vet hvem som vinner)

Hva prøver du å si her egentlig? Syns du at med en CL finale og (hvis) han tar PL for Utd tredje år på rad, så er det fortsatt feil eller noe? Får håpe jeg misforsto deg litt.

Lenke til kommentar
Guus hiddink har jo gjort underverker med chelsea i år, så jeg vil gjerne nominere ham. Eller har han ikke vært der lenge nok til å bli nominert?

Han har vært der i 11 kamper (hvis tellingen min var riktig). Det er en kamp mer enn nok. :p

Lenke til kommentar

Roy Hodgson må jo være den soleklare favoritten ved siden av Alex Ferguson, men siden det er så mange fans av Man United og ikke Fulham her så blir det jo Ferguson som vinner.

Synd mener jeg da det er utrolig hva Hodgson har fått til med Fulham de siste 12 og 15 mnd.

Da han tok over laget i Desember 2007 lå de på 19.plass med 2 seire på 20 kamper. Link: Tabellen ved Hodgsons inntreden edit: går tydligvis ikke an å linke til nifs.no..

15 måneder senere har han hentet inn utrolig mange bra spillere til klubben, Hangeland, Schwarzer og ikke minst Andy Johnson. Disse har han fått til å fungere som et lag og Fulham har vært årets positive overaskelse i Premier League.

De ligger nå på 7.plass i serien foran lag som Tottenham og Man City som har mye mer ressurser en lille Fulham. Defensivt er det sykt at ikke noen av Fulhams spillere er på årets lag (rett meg hvis jeg tar feil) de har altså sluppet inn minst mål av samtlige klubber i Premier League om vi tar vekk topp 3 lagene.

Dette er så utrolig bra gjort av en Manager som kom til klubben for 15 mnd siden og tok over det nest dårligste laget i serien og ser nå ut til å styre de mot Europa ligaen neste år (mini-Champions League).

Min stemme går til Roy Hodgson og jeg håper alle som klarer å tenke objektivt klarer å se det samme, nemlig at det han har gjort er større en hva Alex Ferguson har gjort med sitt lag og de ressursene han har.

Roy Hodgsen som årets Manager i Premier League

Endret av Kjakan24
Lenke til kommentar
Da han tok over laget i Desember 2007 lå de på 19.plass med 2 seire på 20 kamper. Link: Tabellen ved Hodgsons inntreden

Kult, visste ikke at Fulham var i Tippeligaen! :D

Men du er enig i at Hodgson fortjener å vinne fremfor Alex Ferguson? Er jo ikke så bra prestasjon og gjøre en dårligere ligainnsats en året før for Man United mens Fulham går fra bunn til Europacup.

Dårligere innsats?

Forrige sesong: 87 poeng

Årets: Er nå på 83, kan få over 90 poeng.

Så den tok ikke jeg :confused:

Lenke til kommentar

Jeg syns det er en bra prestasjon å i det hele tatt ligge an til å vinne PL for tredje året på rad. Det samme kan sies om CL, men det er jo årets PL-lag som skal kåres. Uansett, å holde innsats, prestasjoner og hungeren oppe er vanskeligere enn det høres ut som, og at han klarer det nok en gang er veldig imponerende. Når vi legger til alle skadeproblemene (Hargreaves, Brown, Rio, Evra, Rooney, Evans, Ronaldo og Neville har alle hatt lengre skadeavbrekk), samt at vi bare kjøpte inn to spillere (Fabio har spilt så lite at jeg ikke tar ham med i denne sammenhengen) denne sesongen, vil jeg si det han har klart er ganske så fantastisk. Og vi må for all del ikke glemme evnen hans til å matche spillere, og da spesielt de av den yngre garde, riktig. Evans, Rafael, Welbeck og Macheda er bare noen av spillerne som har tatt store steg denne sesongen og imponert oss kraftig. Derfor vil jeg si at Ferguson er årets manager.

Det du skriver om Hodgson er intet mindre enn utrolig. Å forbedre et lag på den måten med så få ressurser er fantastisk imponerende. Uten tvil en av årets managere, men som sagt, for meg er han et bittelite hakk bak Sir Alex. Nå skal det sies at jeg kunne hatt et annet synspunkt hvis jeg hadde sett Fulham regelmessig, men det har jeg altså ikke så da får jeg dømme etter det grunnlaget jeg har.

@Sameboe: Innsats måles ikke bare etter antall poeng.

Endret av D'Amico
Lenke til kommentar

Hva annet skal vi kåre etter treneren? Har tenkt å ta årets benk også, men er ikke helt sikker på hvordan det skal fungere.

Hva med årets spiller, årets mål, årets unge spiller, årets veteran...? Kom med flere idéer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...