Gå til innhold

32PG6000 vs 32LG6000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

32PG6000 har jeg lekt en del med i butikken og det er nok en av de bedre 32" modellene på markedet. Den er litt blass i sortnivået, men det er fremdeles dypere og mer dynamisk enn LG6000.

Bevegelser er også bedre på PG6000 siden LG6000 mangler interpolering som kan redusere blurr, slep og hakking.

Det er ikke dermed sagt at LG6000 er dårlig, men er du litt sensitiv på bevegelse så er det verd å merke seg.

PG6000 kanskje sterkeste kort er at det noe så sjelden som en 32" plasma og det gjør den velegnet til SD signaler. Plasma er fremdeles best på "dårlige" signaler og når tv-en blir så liten så kan du ikke se mange artefakter ved fornuftig sitteavstand.

Alt i alt så kommer det litt ann på bruksområdene dine. Hvis du skal koble til PC og spille mye konsoll så er nok LCD til syvende og siste det beste valget.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke helt hva prisen på LG skjermene er og hvor du har tenkt å kjøpe den, men jeg går ut i fra at de ligger et sted mellom 5 - 7 000 kroner. Det viktigste du bør finne ut av når du skal kjøpe deg en god spilleskjerm er "input lag". Dette er rett og slett tiden det tar fra du trykker på kontrollen til du fysisk ser det på skjermen. Eksempelvis vil det være vanskelig å spille et spill som Guitar Hero på en tv med høy lag.

Plasmaskjermer er som regel raske og da trenger du ikke å tenke så mye på det, men LCD skjermer er ikke alltid like sterke på dette.

Det finnes flere gode 32” LCD skjermer, men akkurat hvilken jeg skal anbefale er ikke så lett. LG lager veldig gode skjermer, men det henger litt etter på sort.

Sjekk ut Samsung sine skjermer. 5 – 6 serien kan du få til en billig penge i den størrelsen du er ute etter.

Kom med litt flere bruksområder og prisklasser så er det lettere å hjelpe deg…

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...