Gå til innhold

Skal kjøpe ny minnepenn, hastighet første prioritet

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt meg ny minnepenn, og førsteprioriteten her er som sagt hastigheten.

Lagringskapasiteten bør i hvert fall være 8Gb, men trenger ikke være mer.

Jeg har sett på denne minnepennen: OCZ Rally2 turbo.

Jeg har også sett på OCZ Throttle, men er ikke sikker på poenget med å investere i eSATA-kontroller/brackets i mine nåværende pcer :)

Noen som har noen andre alternativ som er billigere / raskere enn disse? Størrelsen trenger ikke nødvendigvis være tyggegummipakke-størrelse :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Throttle kan kobles til med USB også, det skal følge med en liten kabel mener jeg på.

Uansett, kjøper du den så kan du bruke den med eSATA mot maskiner som har det, og få mye høyere hastighet da. Så og si alle nye maskiner kommer med en eSATA port også, så du vil sikkert kunne bruke den med eSATA på din neste maskin også ;)

Lenke til kommentar
Så og si alle nye maskiner kommer med en eSATA port også, så du vil sikkert kunne bruke den med eSATA på din neste maskin også ;)

Nja, vil ikke si det stemmer helt. Kommer helt ann på om det er et high end kort eller ikke. De fleste X58 kort har eSATA ja, men f eks mange P45 og en god del X38 og X48 kortene har ikke eSATA port.

Lenke til kommentar

Kundekommentar på Komplett:

støtter ikke readyboost

2009-04-24Anmelder: Tor Inge Kloumann

oppdaget til min store skuffelse at denne enheten ikke støtter readyboost. det var hele grunnen for innkjøpet. Så nå ligger den bare å støver ned :/

Hvordan er dette mulig? Støtter ikke readyboost det som er av minnepenner? Eneste jeg antok var forskjellen var om readyboost gav noe reell forskjell eller ei basert på hastigheten til minnepennen..

Edit: Fant et ReadyBoost Compatible Chart, men aner ikke hvor oppdatert det er http://www.grantgibson.co.uk/misc/readyboost/

Endret av Mozze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...