Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte meg å lære C# og liker best å ha en bok å holde i. Jeg er kjent med OOP, men det er en stund siden jeg har programmert så jeg vil ha en bok som er for nybegynnere i C#. Hvilken bok vil dere anbefale?

Endret av Azidops
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja, C# for Dummies kansje ;-)

Det finnes hyllemeter med C# bøker og de fleste omhandler det samme. Noen går kansje mer inn på spesielle detaljer en andre, men jeg tror du kommer godt i gang med hvilken som helst av disse bøkene. Ellers så er det jo drøssevis av gode C# opplærings sider der ute på værdensveven. Bare å google C# så får du bøtter og spann av treff på gratis lærdom

Lenke til kommentar
Hei.

Tenkte meg å lære C# og liker best å ha en bok å holde i. Jeg er kjent med OOP, men det er en stund siden jeg har programmert så jeg vil ha en bok som er for nybegynnere i C#. Hvilken bok vil dere anbefale?

Bruker selv "Pro C# 2008 and the .NET 3.5 Platform" av Andrew Troelsen. Her har du alt du trenger å vite om C# og .Net 3.5, i tillegg har du noen sider som tar for seg ASP.NET (webutvikling).

Kjempebok, anbefales!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Lærer selv C# for øyeblikket og leser boken "Visual C# 2008 Step by Step"

Boken forklarer grundig hva som foregår til en hver tid, men inneholder ikke "øvelser".

"For Dummies"-bøkerne har jeg dårlig erfaringer med, eller som min venn sier "For Dummies, By Dummies"

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Head First - C#

Head First bøkene er helt fantastiske hvis du er ganske grønn innen et felt. De er skrevet av et team bestående av noen av verden fremste pedagoder, kombinert med fagmennesker som står for selve temaet i bøkene. De finnes i en haug av temaer, alt fra C#, Design Patterns, Fysikk, Nettverk osv.

Kan bli litt kjedelig om du kan det meste fra før, though.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...