Betenkt Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Fikk tak i en ekstra harddisk på jobben som jeg plugga i med SATA og strøm i pcen hjemme (intern). Den kom opp nederst i høyre hjørnet i Vista som installerte drivere, men den kommer så ikke opp i Min Datamaskin ol. Hva må gjøres, eller er det noe galt med disken? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Har du partisjonert den? I XP så høyreklikker du på "My computer/Min datamaskin" og så klikker du på "Manage" (husker ikke hva det står på norsk XP. Sikkert "Behandle" eller noe lignende" Så trykker du på "Disk Management". Der kan du sette opp en partisjon. Endret 4. mai 2009 av Lars Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 Har Vista, samme greia der? Skal prøve når jeg kommer hjem. Takk =) Lenke til kommentar
Zw33t Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Har du testet på en annen pc? hadde samme problemet med en harddisk, funket ikke på en annen pc og var ødelagt.. men fikk ny på garanti Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 Var nok testet i HDD-racken på jobben, men kan sjekke en gang til. Prøve metoden til Lars først Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Her er en metode jeg søkte opp: http://www.pcworld.com/article/132079/part...e_in_vista.html Det er godt mulig det er noe galt med disken, men skader ikke å prøve dette først. Lenke til kommentar
88Nightrider Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Kan hende du må "adde" den. Har måtte gjøre det selv noen ganger. Du høyreklikker på min datamaskin/my computer og velger behandle/manage. Deretter høyreklikker du på den hardisken som du vill "adde". Husker ikke helt hva det heter men du finner det sikkert Lenke til kommentar
Zw33t Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Det står ikke noe slikt rett inn på "datamaskin" med vista.. Sikkert ikke så vanskelig da men jeg gidder ikke prøve akkura nå Lenke til kommentar
Zw33t Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 forresten, kommer det opp noe "sikker fjerning av maskinvare" eller noe lignende nede i høyre hjørne? Derfra kan du kanskje fikse det Det kom hos meg, men harddisken var jo ødelagt da.. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 Har nå prøvd Lars' første metode, å partisjonere disken under behandle ved høyreklikk på datamaskin. Gir følgende feilmelding: "Operasjonen kunne ikke fullføres fordi disken ikke er initialisert." Har dessuten prøvd å gi den en bane uten at den ble partisjonert men det gir samme feilmelding. Den linken du, Lars,skrev er samme metode som du beskriver tidligere. 88Nightrider: igjen, samme metode Til skytern: det kom ikke opp noe slikt. Noen som vet hva feilmeldingen betyr. Disken er i manage vinduet, som ukjent og ikke initalisert. Hvordan får jeg den initalisert, kan jeg kanskje prøve med LiveCD-partisjonsprogram som Gparted el, eller kan dette løses i Vista? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Høyreklikk litt lenger til venstre, så skal det komme opp et valg for å initialisere. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Høyreklikk litt lenger til venstre, så skal det komme opp et valg for å initialisere. Aha. Skjønner. Men med min disk gir dette feilmld: Endret 5. mai 2009 av Webmaster Esso Lenke til kommentar
Zw33t Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Fortsatt ikke prøvd på annen pc eller? Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 Ingen andre oppegående stasjonære her hjemme at the moment. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå