Gå til innhold

Dårlig nettverksignal i kjelleren

Anbefalte innlegg

Hei! Vi har en D-link router som vi har plassert på loftet. Internettet funker veldig bra, men ikke i kjelleren... Jeg lurer derfor på hva den beste løsningen vil være for dette problemet? Burde vi skaffe ny router i kjelleren eller er det noen bedre alternativer??

:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må sette den opp som eit accesspunkt og ikkje som router.

om 5xx-serien er tilsvarande dei eldre 6xx-seriene så kan ein gjere dette med å sette ledningen frå den andre routeren inn i ein av LAN-portene og ikkje i WAN / internett-porten.

Om den derimot er som dei nyare (635....) så skal det vere egen instilling for å aktivere den som AP, og då skal kabelen i wan-porten likevel.

Om du setter den opp som ein router så risikerer du dobbel NATing, i beste fall litt dårligare hastigheit, i værste fall fullstendig sirup.

Lenke til kommentar
På den må du ha samme kurs på strømmen for å få det til å funke.

Ikke alle som har samme kurs i kjellerne som på lofet

Det må du ikke! Fungerer fint mellom kurser. Godt alternativ til trådløst nett.

Lenke til kommentar

Men jeg skal ikke ha strømgreia... En jeg kjenner sier det funker fett hvis jeg innstallerer 2 routere koblet sammen med ethernetkabel. Bare jeg innstallerer de med samme navn, passord osv. så vil man tråløst automatisk koble seg opp til den med best connection... :D

Høres det riktig ut ??

Lenke til kommentar

Ja, det kalles roaming. Men du må gjerne si i fra til pcen din at den skal koble seg til den med mest styrke. Routerene vil sjelden flytte deg over automatisk, det er pcen som i de fleste tilfeller må gjøre det selv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har tenkt å kjøpe en router og koble de sammen. Er dette vanskelig? Må jeg forandre på innstillingene på nettverket som er eller det bare og plugge i den nye routeren og så innstallere den?

Endret av tinemelch
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...