Gå til innhold

Led tv, anbefalinger og tips?

Anbefalte innlegg

Har som nevnt i en tidligere tråd vurdert en 52'' FRA LG, men etter ymse advarseler om å handle hos pixmania, og mildt sagt grov pris på den i norge er den lagt på is. Så nå lurer jeg litt på LED tv istede, er vell kansje ikke så mange her inne som har det, men har noen anbefalinger og eller tips angående det? Har sjekket prisguide på hardware.no og finner der 3 samsung modeller, er dette de eneste på markedet? Den billigste der var 15830kr, blir neppe aktuelt å bruke mer enn det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LED er ganske nytt og det finnes ikke så mye å velge mellom enda. Det kan være lurt å vente litt siden det kommer nye LED modeller fra både LG og Philips.

Samsung modellene du refererer til er vel 6 - 7000 serien?

Dette er EDGE LED tv-er. Det vil si at de ikke lokaldimmer baklyset slik at man oppnår mer eller mindre helt sort, men det er LED lys som er plasert på siden slik at skjermen skal bli veldig flat.

Med andre ord så er dette en variant av vanlig baklys, men sortnivået er dypt og strømforbruket går kraftig ned.

Det har kommet en del reviews av disse tv-ene og de er litt sprikende. Særlig trekkes det frem at "autodimming" funksjonen skaper en del trøbbel. Siden baklyset er montert på siden og filtreres så blir det vistnok en gradering i sortnivået. Altså vil en "letterboks" være litt lysere ut mot kantene.

Selv har jeg bare sett på disse tv-ene i butikken og jeg har ikke sett slike artefakter, men det skal godt gjøres å se det i et flomlyst butikklokale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...