Gå til innhold

Hjemmekinopakke 3-5 tusen

Anbefalte innlegg

Er helt noob på dette området, så hadde satt pris på om noen kunne hjelpe meg litt. Skal kjøpe et hjemmekinoanlegg til rundt 3-5 tusen. rommet er omtrent 20 kvd meter.

Har plukket ut noen som kan være aktuelle:

Sony HT-SF1300

Sony DAV -DZ660

Sony DAV DZ860W

Samsung HT-TZ325R

Hvilke av disse får man mest får pengene. Sony DAV DZ860W er noe dyrere enn de andre anleggene. Hva er forskjellen bortsett fra pris? Andre pakker som er bedre enn disse til samme prisklasse?

Tar i mot alle råd jeg kan få!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er helt noob på dette området, så hadde satt pris på om noen kunne hjelpe meg litt. Skal kjøpe et hjemmekinoanlegg til rundt 3-5 tusen. rommet er omtrent 20 kvd meter.

Sony HT-SF1300

Sony DAV -DZ660

Sony DAV DZ860W

Samsung HT-TZ325R

Hvilke av disse får man mest får pengene. Sony DAV DZ860W er noe dyrere enn de andre anleggene. Hva er forskjellen bortsett fra pris? Andre pakker som er bedre enn disse til samme prisklasse?

Anbefaler ingen av de du lister opp (små fisle høyttalere med ditto lyd og forsterkere med fantasiwatt)

Anbefaler en av disse tre strategiene:

-Spare til separat receiver (Yamaha, H/K, Marantz, Onkyo, ca 4k) og skikkelige høyttalere (3-4k + utvide med sub etterhvert)

-Kjøpe et godt stereosystem som også kan brukes til film (innenfor budsjett på 5k)

-Gjøre det skikkelig billig og få bra surroundlyd for prisen: Logitech Z5500 til ca 2,5k

Endret av Junkers
Lenke til kommentar

Sony HT-SF1300

Sony DAV -DZ660

Sony DAV DZ860W

Samsung HT-TZ325R

Anbefaler ingen av de du lister opp (små fisle høyttalere med ditto lyd og forsterkere med fantasiwatt)

-Spare til separat receiver (Yamaha, H/K, Marantz, Onkyo, ca 4k) og skikkelige høyttalere (3-4k + utvide med sub etterhvert)

-Kjøpe et godt stereosystem som også kan brukes til film (innenfor budsjett på 5k)

-Gjøre det skikkelig billig og få bra surroundlyd for prisen: Logitech Z5500 til ca 2,5k

Så du mener at logitech anlegget, er bedre enn de jeg listet opp?

Lenke til kommentar

Nei, ikke DVDspiller, dessverre, men det kan skaffes billig.

Det du har satt opp er pakkesystemer, med små høyttalere, og en forsterker som sitter enten i DVDspilleren eller i subben som følger med. Fordelen her er at det er alt i ett løsninger. Ulempen er at lyden ikke blir like god som i komponentløsninger, og at det ikke går ann å oppgradere enkeltelementer.

Den jeg linket til er en pakke av komponenter. Det er en surroundreciever og 5 høyttalere, som kobles til med høyttalerkabler. Så kobler man lyd og bilde fra dvdspiller/konsoll/pc/cdspiller til recieveren, og recieveren videre til TVen. Så med pakka jeg har satt opp trenger du dvd-spiller og kabler i tillegg. Fordelene med en slik pakke er at man får bedre lyd, og at man kan oppgradere enkeltelementene, f.eks ved å kjøpe en ny reciever som takler HD-lydformater i senere tid. Ulempen er at delene er større (hvilket gjerne henger sammen med bedre lyd) og at totalprisen muligens blir litt høyere. Også er jo den pakka uten sub, da.

Lenke til kommentar
Nei, ikke DVDspiller, dessverre, men det kan skaffes billig.

Det du har satt opp er pakkesystemer, med små høyttalere, og en forsterker som sitter enten i DVDspilleren eller i subben som følger med. Fordelen her er at det er alt i ett løsninger. Ulempen er at lyden ikke blir like god som i komponentløsninger, og at det ikke går ann å oppgradere enkeltelementer.

Den jeg linket til er en pakke av komponenter. Det er en surroundreciever og 5 høyttalere, som kobles til med høyttalerkabler. Så kobler man lyd og bilde fra dvdspiller/konsoll/pc/cdspiller til recieveren, og recieveren videre til TVen. Så med pakka jeg har satt opp trenger du dvd-spiller og kabler i tillegg. Fordelene med en slik pakke er at man får bedre lyd, og at man kan oppgradere enkeltelementene, f.eks ved å kjøpe en ny reciever som takler HD-lydformater i senere tid. Ulempen er at delene er større (hvilket gjerne henger sammen med bedre lyd) og at totalprisen muligens blir litt høyere. Også er jo den pakka uten sub, da.

Ok, det gjorde meg mye klokere. Men kan jeg få et svar på hvilke av de hjemmekinoanleggene som gir mest for pengene?

Lenke til kommentar

Sony HT-SF1300

Sony DAV -DZ660

Sony DAV DZ860W

Samsung HT-TZ325R

Så du mener at logitech anlegget, er bedre enn de jeg listet opp?

Ja, det er kort sagt budsjettvinneren. Men, det har ikke innebygd DVD spiller, så du må regne inn 500-1000,- for det i tillegg.

Hvis du absolutt må ha et av "alt i ett anleggene" du listet opp, så ikke velg det billigste, og velg gjerne samme merke som TVen, så kan du bruke samme fjernkontroll, etc.

Endret av Junkers
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

http://www.surround.no/product/469707/_Yam...pakke_sort.html

Er helt klart _mye_ mer "bang for the bucks" en hva noen av de anleggene du selv har foreslått. Dynavoicene' har en utrolig lyd i forhold til pris, samt at det spiller greit på både musikk og film. Om du trenger subwoofer er helt opp til deg selv, uansett spiller de bedre en småe plastikkhøyttalere i denne prisklassen. Du får også mer frihet for oppgradering av komponenter, noe du derimot ikke får med et "all in box" anlegg.

Lenke til kommentar
Har sett litt på disse anleggene. Hvem er best? Samsung anlegget kostet rundt 10 lapper for ikke lenge. Føler at det blir naturlig å gå får det da, men litt merkelig at det har falt så drastisk i pris. Hva sier dere? Fordeler og ulemper?

Sony DAV DZ860W

HT-txq120

Har du lest noen av svarene du har fått ?

Tror ikke noen her på forumet vil anbefale deg noen av de anleggene.

Lenke til kommentar

Mest sannsynelig vil han greie seg med slike alt i et anlegg, siden han selv sier han er helt noob på området. Han har da ikke noe å sammenligne med, derfor er det greit å starte et sted ;) For ordens skyls, jeg ville aldri kjøpt noe sånne ferdige pakker!

Lenke til kommentar
Mest sannsynelig vil han greie seg med slike alt i et anlegg, siden han selv sier han er helt noob på området. Han har da ikke noe å sammenligne med, derfor er det greit å starte et sted ;) For ordens skyls, jeg ville aldri kjøpt noe sånne ferdige pakker!

Nei, når de oppgir effekten ved 10% forvrengning og smører det tallet ut sammen med overskriften i annonsen blir det totalt useriøst.

Z-5500 er som sagt den eneste av ferdigpakkene jeg kan anbefale. Den har kvaliteter som går langt på utsiden av den latterlige prisen. Har selv innstallert et slikt hos slektninger og lyttet på det ved noen anledninger. Supert til prisen.

Lenke til kommentar
Har sett litt på disse anleggene. Hvem er best? Samsung anlegget kostet rundt 10 lapper for ikke lenge. Føler at det blir naturlig å gå får det da, men litt merkelig at det har falt så drastisk i pris. Hva sier dere? Fordeler og ulemper?

Sony DAV DZ860W

HT-txq120

Har du lest noen av svarene du har fått ?

Tror ikke noen her på forumet vil anbefale deg noen av de anleggene.

Spør ikke om noen her vil anbefale et anlegg, men om hvem som er best av de to anleggene jeg har nevnt over...

Holder nok i massevis et slikt "alt i et anlegg" da jeg har et 18kvd rom, og i rekkehus så da får jeg uansett ikke utnyttet anlegg fra eksempelvis surround.no. Dere kan jo være behjelpelig selv om dere ikke synes noe om de alt i et anleggene.

Kan jo ikke være elendig lyd, les bare denne erfaringen. Mye mer brukervennlig enn de man kjøper på f.eks surround.no også. + at man kan blant annet kople til usb

Jeg fikk dette anlegget i dag og jeg kan ikke annet enn og si meg veldig førnøyd med pruduktet! Det var kjempe lett og montere det og tok ca en time. Jeg hadde litt problemer med å få lyd fra PC-en i starten, men det viste seg bare å være kabelen det var noe galt med. Det jeg synes var kjempefint med dette anlegget, var at det var med en mikrofon som gjør at systeme kalibrerer seg selv til renest og best lyd. Etter jeg kalibrerte det kunne jeg også sette den i en modus som kalles virtual 9.1 kanals system.... Det vil si at det blir det samme som å ha et system med 9 høytalere og en subwoofer!

Også designet da! Det er helt glatt svart utseende man kan speile seg i som matsjer de nye samsung TV-ene.

Så alt i alt er dette anlegget hvert alle pengene pluss litt til! selv om det var litt lang leveringstid, men det er sikkert fordi jeg bor såpass langt unna. LØP OG KJØP!!

Endret av joramo91
Lenke til kommentar
At det er mye mer brukervennlig en hva du handler på surround motstrider din tidsbruk for oppkobling som du presterte og bruke en time på. Men men, du får kose deg med all in box kvaliteten da. :)

Jeg har ikke brukt 1 time på oppkopling. Hvem har sagt det? jeg har ikke kjøpt det enda engang

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...